9 vragen aan… Rob Adriaanse, eigenaar van restaurant Humphrey’s

Humphrey’s, gelegen in het bruisende centrum van Breda, op de hoek van de Catharinastraat en het Kasteelplein, is een restaurant waar vrijwel iedereen minstens één keer in zijn leven moet zijn geweest. Het concept is simpel, maar doeltreffend: bourgondisch eten waar je je goed bij voelt! Breda Business & Lifestyle had het genoegen om te spreken met eigenaar Rob Adriaanse. 

Vertel eens, hoe is het Humphrey’s concept begonnen?

“Ik kom uit een horecafamilie”, begint Rob Adriaanse zijn verhaal. “Heel mijn leven liep ik al rond in het restaurant van mijn ouders en daarom besloot ik de Hotelschool in Den Haag te volgen. In 1988 belandde ik door mijn opleiding in San Diego, waar ik ging werken in een restaurant. Daar viel het me op dat mensen heel vaak uit eten gingen, omdat het laagdrempelig was met een leuk prijskaartje. Terug in Nederland nam ik het restaurant van mijn ouders over. Toen kwam er op een gegeven moment een interessant pand vrij in Nijmegen, en dat leek me perfect voor mijn concept: lekker uit eten gaan voor een vaste prijs. Op die manier weten mensen waar ze aan toe zijn en kunnen ze vaker genieten van een avondje uit.”

Was het altijd al je droom om een restaurant te starten?

“Ja, ik vond de horeca altijd al heel leuk”, antwoordt Adriaanse. “Het is gewoon een fantastisch vak. Je komt over het algemeen in contact met mensen die vrolijk zijn en genieten van een dagje uit. Natuurlijk is het hard werken, maar aan het einde van de dag geeft het ook veel voldoening.”

Humphrey’s is niet meer weg te denken uit Breda. Sinds wanneer is het restaurant hier gevestigd?

“Humphrey’s is sinds 17 april 1994 gevestigd in Breda. Toen het pand leeg kwam te staan, werd ik gebeld met de vraag: ‘Is dat iets voor jou?’. Ik besloot eens een kijkje te nemen en vond het pand meteen prachtig. Bovendien was de ligging ideaal: in het centrum, maar niet midden in de drukte.”

Wat is er bijzonder aan de locatie in Breda?

“Wat echt opvallend is aan Humphrey’s Breda is het pand zelf. Het heeft een karakteristieke uitstraling en beschikt over een leuke vide waar gasten heel plezierig kunnen zitten. Stiekem vind ik Breda een van de mooiste vestigingen”, bekent Rob. “De inrichting is gezellig en spreekt zowel jong als oud aan. Dit wordt versterkt door de prettige akoestiek.”

Bij het zien van het menu begin je spontaan te watertanden. Wat maakt het menu van Humphrey’s zo speciaal? 

“We bieden niet alleen een seizoensgebonden menu van goede kwaliteit aan, maar we blijven ook meegaan met de tijd”, legt de eigenaar uit. “Onze keuken is Frans-Mediterraans met Aziatische invloeden, iets wat vroeger niet zo gebruikelijk was. Bovendien besteden we veel aandacht aan vegetarische en veganistische gerechten, zodat iedereen bij ons kan genieten van een heerlijke avond uit.”

Jullie werken met mooie seizoensgebonden ingrediënten van veelal lokale leveranciers. Waarom vind je dat zo belangrijk?

“Enerzijds doen we dit om iets ‘anders’ aan te kunnen bieden aan onze gast. Zo hebben we bijvoorbeeld ijs dat wordt gemaakt van de melk van New Jersey-koeien uit Goeree-Overflakkee. Het lijkt een beetje op het ijs van Ben & Jerry’s en is volledig biologisch. Daarnaast vinden we het belangrijk om de Nederlandse economie te steunen én is het ook gewoon beter voor het milieu.”

Wat is het meest memorabele compliment dat je ooit hebt ontvangen over je restaurant?

“Ik ontvang veel complimenten over onze vriendelijke bediening en dat vind ik ook heel belangrijk. Natuurlijk is lekker eten essentieel, maar de algehele ervaring eromheen is tegenwoordig nog belangrijker geworden. De bediening speelt daarbij een cruciale rol. Het gaat erom hoe goed je bediend wordt, of het personeel vriendelijk is en of ze kennis van zaken hebben. Bij ons worden ze daar ook specifiek op getraind.”

Welk gevoel wil je de gast meegeven na een avondje Humphrey’s?

“Ik wil dat onze gasten een zorgeloze avond uit hebben gehad”, legt Rob Adriaanse uit. “Dat begint met het feit dat ze van tevoren weten waar ze aan toe zijn qua kosten, maar ook omdat de service uitstekend was en het eten voortreffelijk. Alleen op die manier kunnen we de verwachtingen waarmaken.”

Wat kun je voor grote groepen of bedrijven betekenen?

“Voor grotere groepen bieden we arrangementen aan waarbij drankjes kunnen worden afgekocht. Dit maakt het bijvoorbeeld voor bedrijven heel eenvoudig om een bedrijfsuitje te organiseren. Ze weten precies waar ze aan toe zijn en hoeven zich geen zorgen te maken dat de kosten uit de hand lopen. Bovendien is onze keuken en bediening volledig ingesteld op het ontvangen van grote groepen, waardoor we de drukte zonder problemen aankunnen.”

Humphrey’s
Catharinastraat 1-3
4811 XD Breda
076-5204406
info@humphreys.nl
www.humphrey’s.nl

Dit is een artikel uit Breda Business & Lifestyle #13. Lees het volledige magazine hier.

 



Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...