Groots, Grootser, La Grande Dame

Vijf koelingen, een RVS werkblad van 4,5 meter, kookplaat, tapinstallatie en een flinke geluidsinstallatie. Dat zijn de voornaamste elementen van La Grande Dame, de mobiele bar waarmee Ralf van den Broek op elke gewenste locatie voor een bijzonder feest kan zorgen. “Ik geniet ervan als ik het andere mensen naar hun zin kan maken.”

Ralf van den Broek is geen onbekende in het Bredase uitgaansleven. Hij werkte 16 jaar lang als portier in de horeca en kreeg zo de smaak te pakken van wat hij inmiddels ‘mijn tweede baan’ is gaan noemen. Hij werkt als bewaarder in een gevangenis maar vindt daarnaast zijn ontspanning in het organiseren van feesten op maat. Dat doet hij onder de bedrijfsnaam Friday at Five. “Da’s zeg maar mijn eigen vrijdagmiddagborrel”, lacht Ralf. Het was een jaar of drie geleden toen de zaken in een versnelling kwamen. “We organiseerden toen met drie man een privéfeestje. Daarvoor hadden we álles geregeld: van een tent tot een muzikant en DJ en zelfs een eigen heuse barbecue gebouwd.” Na aanleiding van dat feestje kwam de vraag of ze dat ook voor bedrijven wilden doen. En dat kon.

Van alle gemakken voorzien
Begin 2019 kocht Ralf La Grande Dame, een gerestaureerde Renault marktwagen. Die kan op locatie worden opgebouwd tot een bar met allure, die bovendien van alle gemakken is voorzien. Dé ideale locatie voor party’s en feesten dus. “Met La Grande Dame kan ik groter dan een barbecue en een tent”, vertelt hij. Ralf maakte vóór de coronaperiode dan ook razendsnel naam met zijn bijzondere concept. Hij werd zelfs gevraagd om de backstage catering voor de artiesten op Pinkpop te verzorgen. Helaas zette corona een streep door die opdracht. Met de mobiele bar kan hij zowel indoor als in de openlucht uit de voeten. En dan ligt de lat altijd hoog, qua kwaliteit: “Als het eten goed is, is de sfeer goed.” Om daarvoor garant te staan heeft hij een heel team om zich heen verzameld, dat steevast voor een topprestatie zorgt. “Mijn kracht is het organiseren”, weet Ralf. “Maar wat we doen moet goed zijn. We bezuinigen niet op kwaliteit, ongeacht of het nu om een babyborrel of een festival gaat.” Hij droomt al hardop van een mooie toekomst. En waarom ook niét …

Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...