De Mogelijkmakers van Technische Unie doen hun best om Nederland steeds een stukje mooier, slimmer en duurzamer te maken. Zo kent elk van de 10 clusters in het land sinds vorig jaar een eigen lichtadviseur m/v. In het cluster Middelburg – Breda – Tilburg is dat Addy van der Logt. “Hij denkt mee met onze klanten, heeft al de nodige lichtplannen en – adviezen gemaakt en neemt zo werk uit handen”, vertelt manager Frans Reijerse.
Het spreekt voor zich dat duurzaamheid hoog in het vaandel staat bij Technische Unie. Niet alleen richting klanten, maar zeker óók binnen de eigen organisatie. “Wij nemen onze verantwoordelijkheid”, stelt Frans Reijerse. “Zo zijn onze nieuwe panden ‘Nul op de Meter’, wordt ons leasewagenpark stap voor stap elektrisch en proberen we gebouwen zo slim en efficiënt mogelijk te maken.” Daarbij speelt verlichting een belangrijke rol. Daarom worden de lichtadviseurs in de schijnwerpers gezet. “Dat is een vorm van dienstverlening die de klant nog niet van ons gewend is”, weet Reijerse. “Onze lichtadviseurs geven onafhankelijk en objectief lichtadvies bij klanten en op projecten.”
Extra service
Addy van der Logt wist al veel van licht, maar verdiepte zijn kennis nadrukkelijk. “Hij heeft de opleiding Hogere Verlichtingstechniek gehaald”, klinkt zijn manager trots. “Addy heeft inmiddels al een aantal klanten kunnen helpen met zijn lichtadvies. De plannen lopen uiteen van verlichting in een bedrijfshal tot het aanlichten van een kerk of de entree van een kantoor. Wij willen net dat stukje extra service bieden, waardoor we klanten dit werk uit handen kunnen nemen.” De lichtadviseurs denken nadrukkelijk mee, bijvoorbeeld ook over levertijden en mogelijke alternatieven. “Zij kennen de markt en ons assortiment. Daardoor kunnen ze perfect laten zien wanneer je een investering in LED-armaturen terugverdient.”
Inspiratiecentrum
Dit voorjaar opent Technische Unie in Utrecht weer een nieuw inspiratiecentrum. Daar speelt licht een belangrijke rol. “Het draait er om smart home, smart building: licht en klimaat in één systeem”, weet Frans. “Wij nemen daar klanten graag mee naartoe, om ze te laten zien dat we alle ontwikkelingen en innovaties op de voet volgen.”