Afortuna, wanneer het goed geregeld moet zijn

Wanneer je plezier hebt in je werk en daar bovendien mensen mee kunt helpen: waarom zou je er dan mee stoppen? Zo redeneert ondernemer Aart Blokland van Afortuna. Hij bedient met zijn administratie- en belastingadvieskantoor vanuit Breda nog altijd een indrukwekkend aantal klanten, zowel particulier als zakelijk. Die weten dat ze op de kennis en ervaring van voormalig topsporter Aart kunnen vertrouwen. Afortuna, wanneer het goed geregeld moet zijn.

 

Het was 1988, toen Aart Blokland besloot als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan in de financiële en fiscale dienstverlening. Hij moest toen een bedrijfsnaam bedenken en dacht daar goed over na. “Je had in die tijd nog de Gouden Gids. Ik wilde dat mijn klanten me snel en gemakkelijk konden vinden. Nou: fortuna heeft met geld te maken en de A is van Aart. Zo kwam ik dus op Afortuna. Daarmee stond ik in de Gouden Gids bovenaan de alfabetische zoeklijstjes en dat was precies de bedoeling.” Aart komt van oorsprong uit de omgeving van Dordrecht en Rotterdam. Hij woont én werkt sinds 7 jaar in Breda, waar hij kantoor aan huis heeft in de Johanna van Polanentoren, vlakbij het NS Station.

Breed actief

Liefde maar met verdrietVoor wie het zich afvraagt: Aart is 78 jaar jong. Hij hoéft niet meer te werken, maar is dat wel altijd blijven doen. De gewezen tophandballer is er het type niet naar om niets te doen. Hij is bovendien oprecht geïnteresseerd in andere mensen, houdt zijn kennis graag op peil en wil daar mensen mee helpen. In het verleden werkte Blokland onder meer 10 jaar lang voor de Belastingdienst en was hij actief voor meerdere gemeenten. Met Afortuna is hij breed actief: van fiscale dienstverlening voor bedrijf en particulier tot het maken van jaarstukken, via boekhouding en loonadministratie tot ondersteuning van zzp’ers. Alsof dat nog niet genoeg is houdt hij zich ook nog eens bezig met mediation bij echtscheidingen en budgetcoaching. En dan schreef hij in de coronaperiode ook nog eens een boek.

Vertrouwen

Voordat hij naar Breda verhuisde deed Aart een deel van zijn klanten over aan collega’s. In de regio blijft zijn klantenbestand echter gewoon groeien. “Tevreden klanten brengen nieuwe klanten mee”, concludeert hij. Dat spreekt voor het vertrouwen dat zowel ondernemers met een eigen bedrijf, zzp’ers als particulieren in hem hebben. “Veel kleine ondernemers hebben gewoon advies nodig”, weet hij uit ervaring. Afortuna verzorgt ook de jaarstukken voor heel wat bedrijven, waarvoor hij contact heeft met de eigenaar of boekhouder. Hij spreekt zijn trouwe klanten zowel digitaal als fysiek en zorgt dat hij altijd op de hoogte is van wat er in de financiële wereld reilt en zeilt. Door zijn drukke werkzaamheden blijft hij ook sociaal actief. Zijn werkgebied strekt zich uit van Zeeland, via West-Brabant tot aan Eindhoven toe. Het gros van zijn werk, pakweg driekwart, is zakelijk.

Goed geregeld

Als ondernemer deelt Aart Blokland zijn werkdagen zoveel mogelijk zelf in. Hij is kundig en flexibel en een goed luisteraar, oprecht geïnteresseerd in de mensen voor wie hij werkt. Dat alles maakt hem nog altijd een veelgevraagd adviseur voor alles wat met administratie en fiscale zaken te maken heeft.

 

Afortuna
Johanna van Polanentoren 6
4811 BP Breda
(06) 54 37 76 45
info@afortuna.nl
www.afortuna.nl

Dit is een artikel uit ons magazine. Lees hier het volledige magazine.

Ook interessant

Duurzaam ondernemen duur? Niet met de juiste subsidies

Duurzaam ondernemen. Voor de een betekent dat milieuvriendelijke keuzes maken, sociale verantwoordelijkheid nemen, minder energie gebruiken. Misschien denk je direct aan zonnepanelen, warmtepompen en...

Een inspiratiehuys voor badkamers

Inspiratiehuys. Zo noemt Het Badhuys zich op de voorkant van een fraai eigen magazine, dat prominent de showroom siert. Die term slaat de spijker...

Basiq Cleaning: dé specialist in reiniging

Schoonmaken is een vak apart, en dat bewijst Roy Heessels met zijn bedrijf Basiq Cleaning. Na jarenlange ervaring in Breda is het bedrijf  weer...

Marketingtrends 2025: Authentiek zijn en AI inzetten

De kerstboom wordt al opgetuigd op kantoor en jullie marketingstrategie is nog niet klaar voor 2025? Dan wordt het toch echt tijd om eens...