Boeiende middag met Koch Advocaten

Van een bijzonder bedrijf mag je verwachten dat het voor een event ook een bijzondere locatie kiest. Dat deed Koch Advocaten, voor het twaalfde arbeidsrecht symposium. Na twee jaar afwezigheid was dat terug op de kalender en was het op donderdag 12 mei goed toeven in Ingenhousz. Het werd een middagje back to school, met goede koffie, een topspreker én een geanimeerde nazit.

De wapperende beachflags van Koch Advocaten lieten aan duidelijkheid niets te wensen over. Hiér moest je naar binnen, als genodigde voor het Arbeidsrecht Symposium. Eenmaal binnen bleek er op een behoorlijk aantal genodigden te zijn gerekend. In de prachtige Kapelzaal van Ingenhousz stonden ruim 90 stoelen keurig opgelijnd. Het team van Koch Advocaten was op volle sterkte aanwezig en herkenbaar aan badges. De gasten, veelal relaties die in hun werk met arbeidsrechtelijke zaken te maken hebben, voerden met een kopje Illy koffie in de hand direct boeiende gesprekken. Want dat kon eindelijk weer. De gesprekken werden alleen onderbroken voor een macaron, smaakvol voorzien van het Koch-logo.

RAADSHEER
Tegen een decor van glas-in-loodramen heette Ed Mulderink de aanwezigen welkom. Hij gaf aan dat het gekozen thema ‘ontslag op staande voet’ echt een heet hangijzer is bij sommige ondernemers. Wat is de juiste strategie? “Zaken waar het misgaat, komen bij Tjarda terecht”, concludeerde Mulderink. Daarna introduceerde hij mr. Tjarda Pieters, een dame die als ‘raadsheer’ werd voorgesteld. Zij is verbonden aan het Gerechtshof Amsterdam en stak een helder en goed onderbouwd betoog af. Ondanks haar openingsquote ‘Ontslag op staande voet: doe het niet!’ wist mr. Pieters de aanwezigen een uur lang inhoudelijk te blijven boeien. Een klaterend applaus en een fraaie bos bloemen vielen haar ten deel. Het gezelschap verplaatste zich vervolgens naar de zonovergoten tuin. Daar werd met een hapje en drankje nog geruime tijd nagepraat. Los van de opgedane kennis ging geen enkele bezoeker met lege handen naar huis. Bij vertrek was er voor iedereen een presentje, eveneens stijlvol voorzien van het logo van Koch Advocaten. Want als die iets doen, dan doen ze het goed.

Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...