Digitale Transformatie – Technische Unie

Klant centraal door digitale transformatie

Trouwe klanten van Technische Unie ontvingen recent een kaart met de tekst ‘Bedankt voor uw geduld’.  Daarmee gaf de technische groothandel, met in Breda zowel een verkoopkantoor als een servicecentrum, volop blijk van klantwaardering. Een langdurig traject van digitale transformatie bevindt zich in de afrondende fase. “Daarmee zetten we alles op alles om onze klanten, nu én in de toekomst, het bekende Technische Unie-gevoel te geven”, aldus Frans Reijerse. 

De interne werktitel van het bijna afgeronde traject van digitale transformatie spreekt voor zich. “Klant Centraal”, vertelt manager verkoopkantoor Frans Reijerse. Met het hele traject is Technische Unie landelijk wel 5 jaar bezig geweest. Met name in de afgelopen 3 jaar is hard aan nieuwe systemen gebouwd. “Dat ging veel verder dan alleen de software. We moesten natuurlijk ook leren daarmee om te gaan.” De uitrol van de digitale transformatie vindt uniform plaats. Daarbij is nadrukkelijk rekening gehouden met zowel de wensen van medewerkers als van klanten. Betrouwbaarheid is in het hele proces een sleutelwoord. 

Digitale Transformatie - Technische Unie
Stevige basis

Inmiddels zijn verschillende IT-projecten afgerond. De aangepaste systemen bieden een stevige basis voor toekomstige processen en samenwerking. Sommige doorgevoerde veranderingen zijn alleen achter de schermen zichtbaar. Denk daarbij aan voorraadbeheer in de servicecentra, maar ook het nieuwe klant management systeem (CRM). Andere zaken merken de klanten wel degelijk. Reijerse: “Zo zorgt de nieuwe telefooncentrale ervoor dat onze medewerkers altijd op de hoogte zijn van de meest actuele klantinformatie. Wij maken werk van klantherkenning en -erkenning, kijken continu hoe we dingen beter kunnen doen.” 

Zo blijft Technische Unie volop in ontwikkeling. Daarbij staat een optimale klantervaring vanuit een moderne organisatie voorop. Reijerse gaat er van uit dat dit straks ook in de klanttevredenheidsscores te zien gaat zijn: “Wij mogen als marktleider kritisch naar onszelf blijven kijken, in een wereld die continu verandert en om aanpassingen vraagt. Onze systemen zijn nu toekomstbestendig. Het blijven echter onze mensen die het verschil moeten maken.”

Technische Unie
Takkebijsters 19
4817 BL Breda
(085) 0530606
breda@technischeunie.com
www.technischeunie.nl

Lees alle verhalen uit deze editie van Breda Business & Lifestyle hier: Magazine 11 – oktober 2023

Ook interessant

Product-Market Fit: De stille motor achter elk succesvol bedrijf

Het probleem? Niet je inzet. Niet de kwaliteit. Maar het ontbreken van een goede Product-Market Fit – de match tussen wat jij maakt en...

Klein begonnen, groot geworden

Acht jaar geleden begonnen Joeri en Xavier Schalk met een paar auto's op de oprit van hun ouders. Inmiddels staat Schalk Automotive in Etten-Leur...

Service met een gouden randje

Na een korte stilte is Technica Nova terug van weggeweest. In hun nieuwe pand aan de Ginnekenweg bouwen Arnold Dons en Maikel Metten verder...

Waarom investeren in teams het échte verschil maakt

We leven in een tijd waarin alles sneller lijkt te moeten. Resultaten, strategieën, veranderingen - alles volgt elkaar in hoog tempo op. De intenties...