Een goede vloer is altijd de basis

Ondernemen, dat moet je in het bloed zitten. Dan zit het bij Joep Schellekens wel goed. Hij wilde op jonge leeftijd altijd al importeur worden, ongeacht waarvan eigenlijk. Inmiddels kijkt Joep (49) met een goed gevoel terug op het 20-jarig bestaan van zijn bedrijf MoreFloors, een specialist op het gebied van bijna alle soorten vloer. Joep en zijn vakmensen heb je graag over de vloer, zowel zakelijk als privé.

Samen met zijn vriend Menno dacht Joep er al vroeg over na om een eigen bedrijfje te beginnen. Het eerste idee van het ondernemende duo ging uit naar elektrische fietsen, waarmee ze  destijds hun tijd wel vooruit waren. “Ja, ik ben wel een trendwatcher”, lacht Joep. Er werd contact met China gezocht, de jongens waren zelfs best ver, maar toch kwam het bedrijfje uiteindelijk niet van de grond. “Het importeren van de fietsen moest met containers tegelijk”, weet Joep nog. De vader van Menno bood een alternatief. “Hij woonde in Chinon: midden in de Zuid-Franse wijnstreek en had daar een groot vloerenbedrijf. Hij droogde eiken terug in droogkamers, met behulp van energie van de kerncentrale daar in de buurt.”

Vloer Breda

Shop-in-shops

De jongens zetten hun eerste stappen onder de begeleiding van de vader van Menno. Hun eerste vloer werd geleverd én gelegd bij een vriend in Amsterdam. Dat smaakte naar meer. Vanuit een loods in Raamsdonksveer werd gestart met het leveren van parketvloeren. Dat gebeurde toen nog onder de naam OakComfort. Nadat Menno het na drie maanden voor gezien hield omdat hij een baan als private banker in Luxemburg kreeg aangeboden, besloot Joep alleen door te gaan. Hij zat toen nog in de opstartfase. “Ik ben vanuit de zolderkamer bij mijn vader in Bavel de boel verder gaan ontwikkelen.” Dat gebeurde in de vorm van shop-in-shops, waarbij hij zijn eiken en tropisch hardhouten vloeren onder meer bij Joop Brugel, het Morreehuys en woonzaak SunArt in Made onder de aandacht bracht.

Vloer

Groeiend aanbod

Zo ging het balletje rollen en begon Joep met zijn vloeren naam te maken in een hoger segment. Hij ging met natuursteen vloeren aan de slag en kon in iedere ruimte uit de voeten: van woonkamer tot keuken en badkamer. Dat betekende de échte start van MoreFloors. Onder die noemer groeide het aanbod in de loop der jaren uit tot houten, natuursteen en bamboe vloeren, wand- en vloertegels maar ook laminaatvloeren, terrashout, PVC vloeren, keramisch parket, marmoleum, Novilon en alle bijbehorende onderhoudsproducten. Hij combineert het verkopen van al die vloeren met een stukje binnenhuisarchitectuur, voor het optimale inrichten en aankleden. “Zo werd MoreFloors een soort woon-totaalconcept”, concludeert hij tevreden. “We worden online goed gevonden en hebben zo klanten door heel het land zitten.”

Met de alsmaar toenemende drukte spreekt het voor zich dat Joep allang niet meer alleen werkt. Hij beschikt over een vijfkoppig team in de showroom en op kantoor en stuurt daarnaast nog eens tientallen zzp’ers in de buitendienst aan, van vloerleggers, tegelzetters en parketteurs tot stoffeerders, tuinmannen en sjouwers. “We leggen ook vloerverwarming maar een goede vloer is altijd de basis.” Daarbij speelt duurzaamheid zeker een rol, onder meer in de keuze voor bamboe vloeren. Er zijn tegenwoordig ook volop alternatieven voor gietvloeren, zoals naadloos marmoleum of tegels met de juiste kleur voeg. Tel daar het onderhoudsadvies én de aandacht voor gerealiseerde projecten via social media bij op en het is duidelijk: MoreFloors kun je met een méér dan goed gevoel over de vloer krijgen.

MoreFloors

MoreFloors Vloeren
Neerloopweg 11
4814 RS Breda
(076) 532 89 75
info@morefloors.nl
www.morefloors.nl

Dit is een artikel uit Breda Business & Lifestyle #13. Lees het volledige magazine hier.

Ook interessant

Duurzaam ondernemen duur? Niet met de juiste subsidies

Duurzaam ondernemen. Voor de een betekent dat milieuvriendelijke keuzes maken, sociale verantwoordelijkheid nemen, minder energie gebruiken. Misschien denk je direct aan zonnepanelen, warmtepompen en...

Een inspiratiehuys voor badkamers

Inspiratiehuys. Zo noemt Het Badhuys zich op de voorkant van een fraai eigen magazine, dat prominent de showroom siert. Die term slaat de spijker...

Basiq Cleaning: dé specialist in reiniging

Schoonmaken is een vak apart, en dat bewijst Roy Heessels met zijn bedrijf Basiq Cleaning. Na jarenlange ervaring in Breda is het bedrijf  weer...

Marketingtrends 2025: Authentiek zijn en AI inzetten

De kerstboom wordt al opgetuigd op kantoor en jullie marketingstrategie is nog niet klaar voor 2025? Dan wordt het toch echt tijd om eens...