Een inspiratiehuys voor badkamers

Inspiratiehuys. Zo noemt Het Badhuys zich op de voorkant van een fraai eigen magazine, dat prominent de showroom siert. Die term slaat de spijker op de spreekwoordelijke kop. Het Badhuys is alweer 10 jaar lang hét adres, waar creativiteit in design en vakmanschap in uitvoering centraal staan. Het resultaat daarvan is terug te zien in een aaneenschakeling van  de allermooiste badkamers, een specialisme om trots op te zijn!

Het Badhuys is veel méér dan zomaar een showroom vol badkamers. Niet voor niets staat de toevoeging ‘tailor-made badkamers’ op de gevel. “Wij zijn een sanitair boetiekzaak”, zo omschrijft eigenaar Martijn van Mosel zijn paradepaardje. “Een kleine speler, maar wel een écht Bredaas bedrijf”, vervolgt hij met gepaste trots. Met Het Badhuys spreken Martijn en zijn team klanten van heinde en verre aan. Dat zijn klanten die op zoek zijn naar een onderscheidende badkamer en beseffen dat kwaliteit een prijs heeft. Zo is Het Badhuys een begrip geworden in het midden- en hoog segment. Dat ging natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Die ontwikkeling ging gepaard met een groei van het team, van verkopers tot ontwerpers. De gehele organisatie telt inmiddels 18 man, waaronder ook een trio eigen montageteams. En dan te bedenken dat Van Mosel 18 jaar geleden als zzp’er begon, met het zelf bouwen van badkamers.

Wellness

De badkamers die bij Het Badhuys vandaan komen zijn zonder uitzondering zelf gemaakt. De naam en faam van dat specialisme is zó hard gegroeid, dat ook aan aannemers en installateurs wordt geleverd. Een niet meer weg te denken onderdeel van de luxe badkamer is het wellness-gedeelte. Ook dat staat bij Het Badhuys als een huis. Denk aan stoomcabines, aan sauna’s. “Het wordt steeds leuker”, weet Martijn. Samen met zijn team van ontwerpers treedt hij dan ook graag naar buiten, bezoekt beurzen en blijft daarop qua trends voorop lopen. Die trends komen onder meer terug in de met leer beklede accessoires, die in diverse bandkamers te zien zijn. Wat bij een rondgang door de showroom in Breda zeker ook opvalt, zijn de kussens in diverse baden. “Daarmee is het heerlijk liggen”, zo weet van Mosel.

Vanuit Breda rijdt het team van Het Badhuys grofweg tot aan Eindhoven, Bergen op Zoom en Oud-Beijerland. Voor nieuwbouwprojecten wordt het werkgebied nog wel wat groter gemaakt. De creativiteit bij de ontwerpers viert hoogtij. Het Badhuys durft buiten de gebaande paden te denken en dankt daar de hoge positie tussen de betere sanitairbedrijven aan. “Wij doen wat we beloven, leveren constant vakwerk”,  klinkt het. Los van de 250 vierkante meter showroomoppervlak bevindt zich op de bovenverdieping ook nog eens een indrukwekkende ruimte boordevol stalen. Daar kijkt de klant zijn ogen uit, tussen de enorme hoeveelheid tegels, kranen en andere sanitaire accessoires, die in werkelijk alle kleuren te leveren zijn. 

In gesprek

Het team van Het Badhuys gaat niet over één nacht ijs, bij het tot stand komen van de ideale badkamer. “Wij gaan met de klant in gesprek”, vertelt Martijn. Dat kost tijd. “Een badkamer koop je niet in een uur. Daarom zijn we op zaterdag na ook alleen op afspraak geopend. Op de zaterdagen hebben we hier vrije inloop. Dan ontvangen we de klanten met koffie en wat lekkers.”  Van Mosel en zijn mensen kennen hun klanten, durven daarmee ook kritisch mee te denken en kunnen snel schakelen. “Een tevreden klant komt terug”, zo klinkt een aloude ondernemerswijsheid. Dat gebeurt dan ook veelvuldig.

Trots

Het 10-jarig bestaan is wat Martijn van Mosel betreft een mooi moment om terug te kijken, maar zeker ook om vooruit te kijken. “ik ben stiekem best een beetje trots op hoe ver we zijn gekomen”, straalt hij. Wanneer hij de blik vooruit richt, ziet hij de enorme mogelijkheden die digitaal ontwerpen biedt. “Er is zovéél moois te vinden. Met ons #D ontwerpprogramma maken we levensechte tekeningen.” De eigen social media, die net als de website worden uitbesteed, zetten Het Badhuys alleen nog maar sterker op de kaart. De naam mag dan klassiek klinken: Het Badhuys is in 10 jaar tijd een klassieker geworden! Met trouwe klanten en een hecht team (“Die leggen we allebei in de watten”, aldus Martijn) zijn er nog volop mogelijkheden voor de toekomst. Martijn geniet nog met volle teugen, wanneer hij mooie lokale projecten in de wacht sleept. “Wij hebben al zoveel mooie dingen mogen doen.” Hij is echter ook niet vies van samenwerking. “Samen kom je verder dan alléén.”

Het Badhuys
Neerloopweg 24
4814 RS Breda
(076) 303 11 50
info@hetbadhuys.nl

Verder laten inspireren door Het Badhuys kan hier!

Dit is een artikel uit Breda Business & Lifestyle #16. Lees het volledige magazine hier.

Ook interessant

Duurzaam ondernemen duur? Niet met de juiste subsidies

Duurzaam ondernemen. Voor de een betekent dat milieuvriendelijke keuzes maken, sociale verantwoordelijkheid nemen, minder energie gebruiken. Misschien denk je direct aan zonnepanelen, warmtepompen en...

Basiq Cleaning: dé specialist in reiniging

Schoonmaken is een vak apart, en dat bewijst Roy Heessels met zijn bedrijf Basiq Cleaning. Na jarenlange ervaring in Breda is het bedrijf  weer...

Marketingtrends 2025: Authentiek zijn en AI inzetten

De kerstboom wordt al opgetuigd op kantoor en jullie marketingstrategie is nog niet klaar voor 2025? Dan wordt het toch echt tijd om eens...

Kijkje achter de schermen bij De Facilitair Managers

In deze blog nemen we een kijkje achter de schermen bij Dyonne, facilitair projectcoördinator bij De Facilitair Managers. Met haar veelzijdige achtergrond en dynamische...