Kijkje achter de schermen bij De Facilitair Managers

In deze blog nemen we een kijkje achter de schermen bij Dyonne, facilitair projectcoördinator bij De Facilitair Managers. Met haar veelzijdige achtergrond en dynamische werkweek vertelt ze ons alles over haar werk, uitdagingen en wat haar elke dag weer motiveert.

Wie is Dyonne en wat doet ze?

“Ik ben 29 jaar en kom uit Papendrecht. Na mijn studie internationaal hotelmanagement heb ik in de hotelbranche gewerkt, zowel in Barcelona als in Nederland. Tijdens de Covid-pandemie besloot ik over te stappen naar de facilitaire wereld. Na een aantal jaren als facilitair coördinator in een ziekenhuis wilde ik nóg meer leren en kwam ik bij De Facilitair Managers terecht.

Nu werk ik als facilitair projectcoördinator voor De Viersprong, een hoog specialistische GGZ-organisatie, met Halsteren als mijn thuisbasis. In mijn functie combineer ik coördinatie met projectmanagement om zowel de dagelijkse facilitaire processen als langlopende projecten te optimaliseren.”

Waarom de keuze voor facilitair projectmanagement?

“Facilitair werk heeft veel raakvlakken met hotelmanagement. Het draait om dienstverlenend zijn en iets betekenen voor anderen. Projectmanagement trekt me omdat ik hiermee verschillende branches kan ontdekken en mijn ervaring verder kan uitbreiden.”

Waar ben je verantwoordelijk voor?

“Als facilitair coördinator stuur ik een divers team aan, waaronder de technische dienst, servicedesk en facilitair medewerkers. Samen zorgen we voor thema’s als kantoorstandaardisatie en meerjarig onderhoud.
Als projectmanager werk ik aan uiteenlopende projecten zoals interne verhuizingen, verbouwingen, verduurzaming van panden en het optimaliseren van werkplekken.”

Hoe ziet een dag eruit?

“Vandaag begon met een overleg over BHV en veiligheidsinstallaties. Daarna ben ik met het team bezig om processen in ons FMIS (Facility Management Information System) efficiënter te maken. Later op de dag inventariseer ik faciliteiten op een andere locatie waar we een gezamenlijke receptie gaan overnemen.

Tussendoor komen er altijd ad-hoc vragen voorbij, zoals het regelen van een oplossing voor een rookvrij buitenterrein. Het uitzoeken van verantwoordelijkheden en regelgeving hoort ook bij mijn werk.”

Wanneer rijd je tevreden naar huis?

“Als ik echt het gevoel heb dat ik de opdrachtgever heb ontzorgd. Of dat nu door het oplossen van een probleem, beantwoorden van een vraag, of afronden van een actie is. Vooral wanneer ik een project oplever en merk dat het een positief verschil maakt voor collega’s of cliënten, maakt dat mijn dag.”

Met haar enthousiasme en veelzijdige aanpak is Dyonne een echte drijvende kracht binnen de facilitaire wereld. Wil je meer weten over onze aanpak of over een carrière in facilitair management? Neem dan contact met ons op!

De Facilitair Managers
Reduitlaan 33
4814 DC Breda
www.defacilitairmanagers.nl
info@defacilitairmanagers.nl

Volg ons op LinkedIn voor de laatste updates vanuit De Facilitair Managers.

 

 

Ook interessant

Duurzaam ondernemen duur? Niet met de juiste subsidies

Duurzaam ondernemen. Voor de een betekent dat milieuvriendelijke keuzes maken, sociale verantwoordelijkheid nemen, minder energie gebruiken. Misschien denk je direct aan zonnepanelen, warmtepompen en...

Een inspiratiehuys voor badkamers

Inspiratiehuys. Zo noemt Het Badhuys zich op de voorkant van een fraai eigen magazine, dat prominent de showroom siert. Die term slaat de spijker...

Basiq Cleaning: dé specialist in reiniging

Schoonmaken is een vak apart, en dat bewijst Roy Heessels met zijn bedrijf Basiq Cleaning. Na jarenlange ervaring in Breda is het bedrijf  weer...

Marketingtrends 2025: Authentiek zijn en AI inzetten

De kerstboom wordt al opgetuigd op kantoor en jullie marketingstrategie is nog niet klaar voor 2025? Dan wordt het toch echt tijd om eens...