Het was 2019 toen Brenda Wijnbelt besloot zelfstandig aan de slag te gaan. Ze had bij het MKB en aan de corporate kant veel ervaring opgedaan op het gebied van HR en Recruitment, en voelde dat ze dat ook als zelfstandige kon. Ze besloot zich te gaan richten op drie disciplines: people strategy, talentbehoud en digitalisering van HR. Dit ging ze doen onder een naam, waar ze over had nagedacht: People X.
People X staat voor: People Experiences. Met al haar opgedane ervaring weet Brenda hoe ze organisaties zich optimaal kan profileren op het gebied van HR en Recruitment. Digitalisering is daarbij van groot belang. “Voor recruitment is digitalisering zelfs onmisbaar.” Voor je zichtbaarheid en bereik, maar ook kun je uit een digitaal eerste gesprek al heel veel informatie halen. Het bespaart tijd en introverte kandidaten geven hier zelfs de voorkeur aan”, stelt Brenda vol overtuiging.
Toegevoegde waarde
Die kennis neemt Brenda mee in haar inzetbaarheid als interim HR en recruitment business partner. Met haar achtergrond in bedrijfskunde vormt ze zo een ideale resultaatgerichte sparring partner. Ze weet waar ze over praat en etaleert zo haar toegevoegde waarde. Ze mocht bijvoorbeeld bij diverse grote klanten Recruitment Teams opzetten. “Dan worden mensen, processen en systemen geïmplementeerd.” Systematisch teamdenken is daarbij van groot belang. “Je moet immers draagvlak creëren, drijfveren boven water brengen en in oplossingen denken.” People X kan met die vaardigheden klanten ontlasten, juist door heel specifiek werk uit handen te nemen. Daarvoor worden specialisten ingezet, zodat de opdrachtgever bestaande teams voor het primaire proces kan blijven gebruiken. Brenda heeft gemerkt dat dit tevreden klanten oplevert. “En tevreden klanten komen terug”, weet ze.
Aansprekende werkgevers
In People X kan Brenda rekenen op de steun en kennis van vakmensen die ze heeft verzameld in haar netwerk. Daarmee weet ze MKB-ondernemers naar wens te bedienen. Ze werkt niet voor niets graag conceptueel-strategisch en niet meer operationeel. “Projectmanagement loopt bij ons uiteen van herstructurering tot verhuizing en herpositionering”, somt ze op. Haar interim opdrachten brachten haar al bij aansprekende werkgevers, verspreid over het land, zoals GKN Aerospace / Fokker, TenneT en Alliander. Brenda wil People X echter ook graag tot een begrip in de regio rondom Breda uit laten groeien.
Vanuit haar flexibele werkplek in de stad werkt ze daar nadrukkelijk aan. Ze benadrukt nog maar eens dat ze breed inzetbaar is: “Ik werk graag voor bedrijven die bijvoorbeeld tijdelijk een HR-manager nodig hebben, maar ook kleine start-ups kan ik breed van dienst zijn.” Daarbij draait het bijvoorbeeld meer om de in te richten organisatiestructuur, het opzetten van een HR- beleid, een lastige verzuimcase of de vraag wie wáár het best op zijn of haar plek zit. “Je moet op team-niveau kijken en wendbaar zijn.” “Zie dit maar als een SWOT-analyse en groeistrategie, specifiek voor mensen.”
Innovatief
Brenda faciliteert veel voor haar klanten en gaat daarbij innovatief werken zeker niet uit de weg. Verder kijkt ze graag naar loopbaanpaden en ontwikkeling, om het behoud van talent in een bedrijf te waarborgen. Ze ziet de potentie en maakt daar graag een ideaal, realistisch plan voor. Belangrijk is dat bedrijven een schaalbaar businessmodel krijgen of houden. Met haar vaste clubje vakmensen draagt ze hier graag haar steentje aan bij. Dit om duurzame resultaten voor bedrijven te realiseren, met snelheid en kwaliteit en door samen te werken.
Ze daagt ondernemers uit om contact op te nemen voor de inzet van een van de vakspecialisten: “Of er nu behoefte is aan een blogger, HR consultant, HR business partner, HR-manager, recruiter, social media-expert of vormgever, wij helpen u graag!”
—
Een vrijblijvende kennismaking is in te plannen via :
People X
(06) 11 80 07 19
Meer weten over HR en Recruitment? Lees verder op de site van People X
—
Dit is een artikel uit Breda Business & Lifestyle #15. Lees het volledige magazine hier.