Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden het. Met hun bedrijf it-BaaS.nl besloten ze het inkoopproces van ICT-benodigdheden om te gooien en uiteindelijk te vergemakkelijken. Van die revolutionaire stap hebben ze nog geen moment spijt.

Inkopen complex? Welnee! Chris en Paul laten in hun dagelijkse praktijk zien  dat dit proces snel, transparant én betaalbaar plaatsvindt. De oplossing waar de heren mee zijn gekomen: it-Baas.nl.  In dat concept staan de koper en diens wensen centraal. ‘BaaS’ staat in de bedrijfsnaam voor ‘Buyer as a Service’ en vormt een méér dan frisse wind door het tamelijk traditionele wereldje van de IT-inkopen. De mannen achter it-BaaS.nl  zijn als het ware de persoonlijke inkooppartner van hun klanten. Óók, of beter gezegd: juist wanneer die klant helemaal geen inkoopafdeling of – partner heeft.  Ze beseffen zich als geen ander dat ondernemers zich graag focussen op het laten groeien van hun bedrijf en dat alles wat met IT-inkoop te maken heeft, daarbij als noodzakelijk kwaad wordt gezien.

Flexibel

Met meer dan 25 jaar ervaring aan de inkoopkant beseften de heren dat het ook anders kon. “Gemakkelijker vooral”, stellen ze eendrachtig. Zo heeft it-BaaS.nl geen kantoor, geen opslag en geen voorraad, maar slaagt men er toch in om telkens weer snel en adequaat de gewenste diensten te verlenen. “Dat kunnen we doordat we zo flexibel zijn”, stelt Paul. “We gaan altijd op zoek naar de meest voordelige prijs voor onze klant.” “Dat doen we  onafhankelijk van leveranciers, volledig online en digitaal, waarbij we ook weleens in het buitenland kijken.” Daarbij zijn ze volkomen transparant over de inkoopprijs en de daarmee gemoeide kosten.  Chris: “Wij houden van transparantie.”

Maatwerk

Het ‘inkopen of afstand’, zoals it-BaaS.nl doet, is niet afhankelijk van schaalgrootte. “Het is gewoon het proces, dat werkt”, klinkt Chris tevreden. “Zien is geloven”. Wij leggen goed en duidelijk uit wat we doen. Probeer het maar een keer.”  De inkooppartners denken ook mee met hun klant. Zo kiezen ze bijvoorbeeld eerder voor één grote bestelling, dan voor een aantal kleinere bestellingen. Er is hoe dan ook steeds weer sprake van maatwerk. In het jaar dat it-BaaS.nl nu pas bestaat, heeft het tweekoppige team zijn visitekaartje meer dan afgegeven. Het bieden van service blijft hoog in het vaandel staan, net als de kwaliteit van de dienstverlening.  “En we willen in alle gevallen snel blijven reageren.” 


it-BaaS.nl

0162 23 88 67

info@it-baas.nl

Meer weten over it-BaaS.nl? Klik hier


Dit is een artikel uit Breda Business & Lifestyle #15. Lees het volledige magazine hier.

 

Ook interessant

Duurzaam ondernemen duur? Niet met de juiste subsidies

Duurzaam ondernemen. Voor de een betekent dat milieuvriendelijke keuzes maken, sociale verantwoordelijkheid nemen, minder energie gebruiken. Misschien denk je direct aan zonnepanelen, warmtepompen en...

Een inspiratiehuys voor badkamers

Inspiratiehuys. Zo noemt Het Badhuys zich op de voorkant van een fraai eigen magazine, dat prominent de showroom siert. Die term slaat de spijker...

Basiq Cleaning: dé specialist in reiniging

Schoonmaken is een vak apart, en dat bewijst Roy Heessels met zijn bedrijf Basiq Cleaning. Na jarenlange ervaring in Breda is het bedrijf  weer...

Marketingtrends 2025: Authentiek zijn en AI inzetten

De kerstboom wordt al opgetuigd op kantoor en jullie marketingstrategie is nog niet klaar voor 2025? Dan wordt het toch echt tijd om eens...