Klanten prijzen zich gelukkig met Ricoh Document Center

Nederland telt in totaal 11 Ricoh Document Centers. Eén daarvan is Ricoh Document Center – Brabant en Zeeland, met vestigingen in Breda én Goes. En laat dat nu nét de eerste winnaar zijn van de door RICOH in het leven geroepen Partner of the year award. Die siert sinds juni het kantoor aan de Takkebijsters. Directeur Marco de Smit en zijn team zijn daar gepast trots op: “Wat ons betreft winnen we die award volgend jaar wéér!”

Commerciële meerwaarde
Er is in West-Brabant en Zeeland een interne opleiding voor jonge salestalenten opgestart. “We zien die als ambassadeurs voor onze organisatie”, stelt De Smit. “De teamleden komen uit de regio. Je kunt ze dus óók buiten werktijd tegenkomen. Ja, wij investeren in de feet on the street.” Marco beseft dat de award ook commercieel zijn meerwaarde kent: “Wij zijn een serieuze partner aan tafel, zeker nu. Kijk: thuiswerken vraagt om een ánder type oplossing dan méér printers gaan verkopen alleen. Je wilt dan snel en soepel toegang tot alle informatie die je nodig hebt, om je werk goed te kunnen doen. Wij bieden de onderliggende infrastructuur daarvoor, óók op abonnementsbasis. Zo zorgen we dat bedrijven in minder tijd hetzelfde werk kunnen doen. Ricoh is niet voor niets marktleider op dit gebied, heeft vorig jaar ook Docuware overgenomen.”

Marco de Smit en zijn Senior Accountmanager Alexander van den Eeden poseren vol trots met de Partner of the Year Award, die ze mochten ontvangen over het jaar 2019. “Die prijs heb- ben we te danken aan het feit dat we voor Ricoh Nederland vorig jaar de beste bijdrage hebben geleverd: zowel qua omzet als in de ontwikkeling van het merk maar vooral qua behoud en uitbreiding van klanten in de regio”, vertelt Marco. Hij beseft dat dat succes niet zómaar is komen aanwaaien. “Daar is tien jaar aan hard werken aan vooraf gegaan. Daarin hebben we ons klantenportfolio kunnen uitbreiden, maar het is vooral dankzij het vertrouwen van onze bestaande, trouwe klanten dat we deze prestatie hebben kunnen realiseren.” Daarbij speelt de persoonlijk relatie tussen sales-team en klant- en een cruciale rol. “De klant heeft vertrouwen in onze producten én in ons. Die vijf rode letters staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid, het is aan ons om dit beeld van Ricoh aan tafel bij de klant te bevestigen .”

Ricoh Document Center West-Brabant en Zeeland bedient véél meer dan alleen MKB-klanten. “We komen ook bij overheden, zorginstellingen, onder- wijsorganisaties. Ricoh zorgt ervoor dat wij voorop kunnen blijven lopen qua innovaties in de sector. Iedereen verwacht van ons kwaliteit, betrouw- baarheid en een marktconforme prijs. En dat bieden wij!”

 

Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...