Logo Technische Unie is niet voor niets groen

Duurzaamheid gaat veel verder dan alleen een paar zonnepanelen op je dak leggen. Daar weten ze bij Technische Unie álles van. Frans Reijerse, manager verkoopkantoor in Breda, is trots op wat zijn werkgever allemaal doet, voor klanten maar ook voor de eigen organisatie. “Wij willen steeds meer de regisseur zijn voor onze klanten, die meenemen in nieuwe ontwikkelingen.”

Wat zou het mooi zijn als we allemaal ons steentje bij zouden dragen aan een mooiere, betere wereld. Technische Unie is zich daar van bewust en maakt dan ook werk van een stuk Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Dat begint bij het creëren van een prettige en veilige werkomgeving. “Iedereen moet zich bij ons goed voelen, zich kunnen ontwikkelen in een gezond klimaat, met de juiste middelen”, weet Frans Reijerse. Goed werkgeverschap uit zich bij Technische Unie nadrukkelijk ook in de werkplek. Die moet zo duurzaam mogelijk zijn. 

Bewustwording
“Alle nieuwe locaties die zijn of worden gebouwd zijn ‘nul op de meter’. Denk dan aan zonnepanelen, maar ook aan warmtepompen en ledverlichting”, somt Reijerse op. “In Breda zitten we gehuurd, dus hier liggen geen zonnepanelen. Alle verlichting is echter wél led en we maken ook gebruik van warmteterugwinning. Wij stimuleren elkaar als Technische Unie wel om zo goed en netjes mogelijk om te gaan, met mensen, grondstoffen en materialen.” Daarbij is bewustwording van groot belang. “Wij maken onze klant bewust van onze water- en energiebesparende producten en van ons circulaire assortiment. We bieden naast alle standaardproducten een steeds verder groeiend duurzaam assortiment.”

Inspiratiecentra
Uitgangspunt is dat Technische Unie op alle fronten een goed, beter én best alternatief wil bieden. Reijerse: “Zeker met de huidige energietarieven.” Verspreid over het land zijn er drie inspiratiecentra, met elk een eigen thema. Dat in Zwolle staat helemaal in het teken van duurzaamheid, het centrum in Eindhoven richt zich op de industrie en in Utrecht staat Smart Building centraal. “We nodigen onze klanten graag uit om mee naar die centra te gaan.” Het resultaat is zichtbaar. “Het aantal aanvragen voor zonnepanelen stijgt explosief. Dat geldt ook voor warmtepompen en voor E-mobility: laadpalen. We laten onze klanten nadenken. Dan is het prachtig om te zien dat ze daar ook naar handelen.”

Ook interessant

Brabant als nieuwe wijnhotspot

Wijn uit Brabant? Jazeker. Terwijl jij misschien denkt dat goede wijn alleen uit Frankrijk of Italië komt, bewijzen steeds meer Brabantse wijnmakers het tegendeel....

Fiscale faciliteiten

Hopelijk een fijne zomer allemaal gehad met wel of geen vakantie achter de rug. Gaf ik deze zomer nog aan in mijn “column” dat de...

Belevingscentrum Playdôme – Interview met Nicky Broos

Een ondernemer met een ontembare drive en een hoofd vol ideeën: dat is Nicky Broos (57). Deze ondernemer uit de bekende horecafamilie uit Bosschenhoofd...

Eten is een feest bij Texas Bar & Grill in Terheijden

Wie bij Amerikaans eten alléén aan fastfood denkt, is vast nog nooit bij Texas Bar & Grill geweest. Daar, in Terheijden, proef je eten...