Raffel voor optimale zakelijke communicatie

Ralf Mens en Remco van Vugt zijn sinds 12 jaar de eigenaren van Raffel. Ze trokken al tijdens hun studie de stoute schoenen aan en daarná werd het serieus. Alle officiële stappen om zelf provider te worden werden gezet en de heren besloten zich púúr op de zakelijke klant te gaan richten. Daarbij is Remco de technische man en gaat Ralf over ‘alles zónder stekker’. “Wij hadden het idee dat er zoveel méér mogelijk was dan wat al die telecomreuzen deden”, vertelt Ralf. “We zijn zelf een platform gaan bouwen – Pulse – en hebben dat gedaan vóór en mét onze klanten. Pulse draait in onze datacenters, in de cloud.”

Onderscheidend
Raffel pakt de zaken onderscheidend aan. “We zijn ons af gaan vragen wat MKB-ers nodig hebben, wat er beter kon. Onze pijlers zijn gebruiksvriendelijkheid – voor gebruiker én beheerder – , functionaliteit en een hele goede persoonlijke ondersteuning.” Die basis heeft vanuit de regio Breda geleid tot klanten in heel Nederland én daarbuiten. Ralf: “We zijn met een grote klant in Duitsland en België actief geworden, leveren ook daar telefoonnummers. Ons platform is ook meertalig geworden.” Inmiddels bestaat het team uit 10 medewerkers, maar is nog altijd klein, snel en wendbaar. “Wij komen het best tot ons recht bij MKB-ers die een communicatie-vraagstuk hebben”, beseft Ralf. “Die kunnen we volledig ontzorgen. We kunnen het totale plaatje leveren: van telefoonnummers tot toestellen, vast en draadloos, installatie naar wens: noem maar op.” Daarbij kunnen we werkelijk álles meetbaar maken: het online en offline bereik, de hoeveelheid leads, noem maar op.” Joeri vult hem aan: “Wij willen gezien worden als externe collega’s. We werken vanaf onze eigen locatie laagdrempelig samen met onze klanten. Daarbij is er natuurlijk altijd sprake van maatwerk.” De kennis en kunde staan buiten kijf. “Wij moeten gewoon elke vraag over elk social medium kunnen beantwoorden”, klinkt Dirk stellig. Het ontzorgen van de klant gaat zó ver, dat Your Business Online ook webcare aanbiedt. “Wij openen ondernemers de ogen over hoe ze naar buiten treden”, klinkt het eendrachtig. “Daar hebben ze baat bij.”

Innovaties
Uiteraard blijft Raffel het Pulse-platform continu ontwikkelen. Alle innovaties worden op de voet gevolgd én doorgevoerd. Zo werd aan het begin van de coronacrisis bijvoorbeeld nog de functionaliteit videobellen toegevoegd, is integratie met Microsoft Teams mogelijk én is de webphone-module voor thuiswerkers ontwikkeld. “Daarmee bieden we zowel voor de medewerkers thuis, onderweg als op kantoor de meest effectieve vorm van communicatie. Wij bieden zoveel méér functionaliteit dan een telefoonabonnementje. Raffel staat voor een hoge kwaliteit dienstverlening. En dat willen we zo houden óók!”

Ook interessant

Ondernemen zit in de genen

Het is al vaker gesteld: ondernemers worden niet gemaakt, die worden geboren. BnP Accountancy & Advies in Bavel vormt daarvan het levende bewijs. Directeur...

Met plezier en enthousiasme deze opdracht aangenomen en afgerond

WIE? Kort geleden heeft De Houtregt Bedrijfsovernames een bedrijfsovername bij Euro-Service mogen begeleiden. Euro-Service is gespecialiseerd in het onderhoud van apparatuur in grootkeukens. Denk hierbij aan bijvoorbeeld fastfood...

Getrouwd worden door een bekende BABS uit Married at First Sight?

Jeroen Smits. We kennen hem als die spraakzame, grappige en ruimhartige trouwambtenaar van Married at First Sight. Maar wist je dat Jeroen ook nog comedian is? En dat hij...

Boeiende middag met Koch Advocaten

Van een bijzonder bedrijf mag je verwachten dat het voor een event ook een bijzondere locatie kiest. Dat deed Koch Advocaten, voor het twaalfde...