Raffel voor optimale zakelijke communicatie

Ralf Mens en Remco van Vugt zijn sinds 12 jaar de eigenaren van Raffel. Ze trokken al tijdens hun studie de stoute schoenen aan en daarná werd het serieus. Alle officiële stappen om zelf provider te worden werden gezet en de heren besloten zich púúr op de zakelijke klant te gaan richten. Daarbij is Remco de technische man en gaat Ralf over ‘alles zónder stekker’. “Wij hadden het idee dat er zoveel méér mogelijk was dan wat al die telecomreuzen deden”, vertelt Ralf. “We zijn zelf een platform gaan bouwen – Pulse – en hebben dat gedaan vóór en mét onze klanten. Pulse draait in onze datacenters, in de cloud.”

Onderscheidend
Raffel pakt de zaken onderscheidend aan. “We zijn ons af gaan vragen wat MKB-ers nodig hebben, wat er beter kon. Onze pijlers zijn gebruiksvriendelijkheid – voor gebruiker én beheerder – , functionaliteit en een hele goede persoonlijke ondersteuning.” Die basis heeft vanuit de regio Breda geleid tot klanten in heel Nederland én daarbuiten. Ralf: “We zijn met een grote klant in Duitsland en België actief geworden, leveren ook daar telefoonnummers. Ons platform is ook meertalig geworden.” Inmiddels bestaat het team uit 10 medewerkers, maar is nog altijd klein, snel en wendbaar. “Wij komen het best tot ons recht bij MKB-ers die een communicatie-vraagstuk hebben”, beseft Ralf. “Die kunnen we volledig ontzorgen. We kunnen het totale plaatje leveren: van telefoonnummers tot toestellen, vast en draadloos, installatie naar wens: noem maar op.” Daarbij kunnen we werkelijk álles meetbaar maken: het online en offline bereik, de hoeveelheid leads, noem maar op.” Joeri vult hem aan: “Wij willen gezien worden als externe collega’s. We werken vanaf onze eigen locatie laagdrempelig samen met onze klanten. Daarbij is er natuurlijk altijd sprake van maatwerk.” De kennis en kunde staan buiten kijf. “Wij moeten gewoon elke vraag over elk social medium kunnen beantwoorden”, klinkt Dirk stellig. Het ontzorgen van de klant gaat zó ver, dat Your Business Online ook webcare aanbiedt. “Wij openen ondernemers de ogen over hoe ze naar buiten treden”, klinkt het eendrachtig. “Daar hebben ze baat bij.”

Innovaties
Uiteraard blijft Raffel het Pulse-platform continu ontwikkelen. Alle innovaties worden op de voet gevolgd én doorgevoerd. Zo werd aan het begin van de coronacrisis bijvoorbeeld nog de functionaliteit videobellen toegevoegd, is integratie met Microsoft Teams mogelijk én is de webphone-module voor thuiswerkers ontwikkeld. “Daarmee bieden we zowel voor de medewerkers thuis, onderweg als op kantoor de meest effectieve vorm van communicatie. Wij bieden zoveel méér functionaliteit dan een telefoonabonnementje. Raffel staat voor een hoge kwaliteit dienstverlening. En dat willen we zo houden óók!”

Ook interessant

9 vragen aan… Rob Adriaanse, eigenaar van restaurant Humphrey’s

Humphrey's, gelegen in het bruisende centrum van Breda, op de hoek van de Catharinastraat en het Kasteelplein, is een restaurant waar vrijwel iedereen minstens...

Profs4Security en JGL Beveiligingen samen door als één

Eigenlijk verandert er voor de klanten in Breda en omgeving weinig tot niets, los van de naam van het bedrijf waarmee ze hun elektronische...

Elektrisch rijden: Feit of fabel?

RG Ulvenhout mag met trots aankondingen dat ze opnieuw de duurzaamheids-certificering GroenGedaan! én de kwaliteitscertificering Qualified Modern Car Repair heeft behaald! Een mooi bruggetje...

Neem geen genoegen met gemiddeld!

Het zou zomaar kunnen dat u bij het lezen van dit verhaal denkt: 360dgtl, waar ken ik die naam toch van? Dan bent u...