Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel van de wereldwijde Sonepar groep wordt samengewerkt voor een betere toekomst. Daarin staat het Green Offer centraal. Met dit label krijgen klanten van Technische Unie inzicht in de CO2-voetafdruk van producten. Dat helpt ze bewustere keuzes te maken.

“Duurzaamheid blijft belangrijk”, weet Frans Reijerse van Technische Unie in Breda. ”Dat komt op zoveel fronten terug.”  Zo heeft Technische Unie landelijk ondertussen al zo’n 20 elektrische vrachtwagens rondrijden. Met Green Offer laat de groothandel in elektrische producten zijn groene gezicht ook op een andere manier zien. Producten worden hierbij van een label A, B of C voorzien. Label A herbergt de 20 procent producten met de laagste CO2-footprint, label C de 20 procent met de hoogste footprint en label B vatl er vanzelfsprekend tussenin. Door de levenscyclus van producten volgens deze labels te beoordelen, kan de klant gemakkelijker voor een bepaald product kiezen. 

Verantwoordelijkheid

Technische Unie was uiteraard al met verduurzaming van het assortiment bezig. “Daar vragen opdrachtgevers ook om”, stelt Frans. Met het Green Offer hoopt men dat zowel leveranciers van producten als klanten hun verantwoordelijkheid nemen. “Wij luisteren naar onze klanten, nodigen die ook graag uit in ons landelijke inspiratiecentrum in Utrecht. Wij doen aan duurzame inkoop. “Dat wordt met deze categorieën ook beter inzichtelijk.” Daarbij blijft de blik richting de nabije toekomst gericht. Zo wil Technische Unie het duurzame klant-traject in een aantal jaar op orde hebben. “Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan goed recyclen.” 

Frans ziet dat een versnelling noodzakelijk is. “We moeten blijven laten zien dat we duurzaam zijn, circulaire producten hoog in het vaandel hebben.” Dat hoeft ook niet per definitie goedkoper te zijn. We moeten stappen blijven maken, daar gaat het om.”  De interactie met de klant is daarbij van groot belang, om te zien hoe het duurzamer kan. Zo werkt de buitendienst van Technische Unie mee aan het creëren van bewustwording. “We kunnen niet blijven consumeren, we moeten iets moois achterlaten”, besluit Frans. De intrinsieke motivatie daarvoor is er absoluut. We kennen de groene behoefte van onze klant. “Daar spelen we graag op in.”

Technische Unie

Takkebijsters 19
4817 BL Breda
(085) 053 06 06
breda@technischeunie.com

Meer lezen over de verduurzaming bij Technische Unie? Neem een kijkje op de site

Dit is een artikel uit Breda Business & Lifestyle #15. Lees het volledige magazine hier.

Ook interessant

Duurzaam ondernemen duur? Niet met de juiste subsidies

Duurzaam ondernemen. Voor de een betekent dat milieuvriendelijke keuzes maken, sociale verantwoordelijkheid nemen, minder energie gebruiken. Misschien denk je direct aan zonnepanelen, warmtepompen en...

Een inspiratiehuys voor badkamers

Inspiratiehuys. Zo noemt Het Badhuys zich op de voorkant van een fraai eigen magazine, dat prominent de showroom siert. Die term slaat de spijker...

Basiq Cleaning: dé specialist in reiniging

Schoonmaken is een vak apart, en dat bewijst Roy Heessels met zijn bedrijf Basiq Cleaning. Na jarenlange ervaring in Breda is het bedrijf  weer...

Marketingtrends 2025: Authentiek zijn en AI inzetten

De kerstboom wordt al opgetuigd op kantoor en jullie marketingstrategie is nog niet klaar voor 2025? Dan wordt het toch echt tijd om eens...