Uitgeslapen ondernemers denken in mogelijkheden

Nee, dit wordt géén slaapverwekkend verhaal. Integendeel zelfs. The Sleeping Agency is namelijk een uiterst dynamisch bedrijf. Het mag dan pas 3 jaar bestaan, inmiddels is het Bredase bedrijf kind aan huis bij tal van grote festivals in binnen- en buitenland. Behalve in de amusementssector wordt snel naam gemaakt in tijdelijke huisvesting. The Sleeping Agency biedt kwalitatieve slaapoplossingen in de breedste zin van het woord. Uitgeslapen ondernemers denken in mogelijkheden.

“Veel mensen zullen ons in Breda niet kennen, los van onze pool met studenten”, stelt Ruben van Goor. Hij is samen met Kevin Rikkert Scholten eigenaar van The Sleeping Agency en dat is toch écht een Bredaas bedrijf. “Breda heeft ons hart gestolen”, klinkt het oprecht. Wat nu zo snel uit zijn jasje groeit, begon met het verhuren van caravans voor festivals. “Wij hadden en hebben een passie voor festivals”, stelt Ruben. “Daar gingen we altijd met vrienden naartoe. We hebben toen zelf een caravan opgeknapt en meegenomen: voor eigen gebruik én voor de verhuur.” Dat bleek een schot in de roos. De vraag naar festivalcaravans groeide hard. “In de basis was zo’n caravan heerlijk om in te slapen en hij is ook gemakkelijk te verplaatsen van A naar B.”

Caravan

Tenten

Zo liep, wat als een hobby begon, behoorlijk uit de hand. “Ik denk graag in mogelijkheden”, stelt ondernemende Ruben. Er bleek volop particuliere vraag naar caravans. Festivalgangers vonden het een verademing om net wat meer comfort te hebben. Als snel kregen festivalorganisatoren er ook lucht van. “Toen kregen we te horen: ‘zet ze hier maar neer’. Het was toen eigenlijk nog maar een kleine stap naar tenten.” Zo ontstond The Sleeping Agency, dat direct met partners ging samenwerken, onder andere in Bed-Stay. Dat concept is snel leverbaar en in grote aantallen op te bouwen. Waar werd gestart met het huren van materiaal, begon de hoeveelheid eigen spullen al snel te groeien. De ambities groeiden in hetzelfde tempo mee. “Wij willen onze klanten altijd een passende oplossing bieden. Dat kunnen we doen met gestandaardiseerde producten en pakketten, maar we denken óók graag mee, wanneer een standaardoplossing niet bij de wensen en behoeften van de klant past.”

Festivals

Ruben omschrijft zijn bedrijf als ‘jong, ambitieus en flexibel’. Er wordt gewerkt met een vast team van 8 personen, aangevuld met zzp’ers en oproepkrachten. “The Sleeping Agency is een vlag die de lading perfect dekt. Wij bieden slaapoplossingen in de breedste zin van het woord. Dat doen we met kwalitatieve producten, waarbij we nieuwe markten zeker niet uit de weg gaan. Onze tenten zijn niet uniek, maar het totaalpakket dat we leveren wél. Tevreden klanten leveren weer nieuwe klanten op, zo simpel is het.” Paaspop in Schijndel was het eerste festival dat The Sleeping Agency uitnodigde. Daarna volgden er snel méér, niet de minsten ook. “Solar, de Zwarte Cross, Mysteryland, Intents, Rock Werchter, Tomorrowland”, somt Ruben op. De piek van die festivals ligt in de periode van april tot en met september. “Wanneer je goede mensen en de kennis die ze hebben wilt behouden, is het zaak om jaarrond klussen te gaan krijgen.” Die mogelijkheden zag men in tijdelijke huisvesting en bedrijfsevenementen.

Met energie voor 10 wil The Sleeping Agency diverse kanten op.  Slaapoplossingen zijn en blijven daarbij de rode draad. “Daar experimenteren we mee. Wij kunnen van een leeg veld iets heel leuks maken. Wat wij bieden is een stukje beleving, héél anders dan slapen in een hotel. Het gaat niet altijd om luxe en comfort, maar om het sfeertje wat wij creëren.” Hij kijkt met een warm gevoel van trots terug op wat er de voorbije jaren allemaal is gerealiseerd. “Op een festival kom je in een heel andere wereld terecht. Dat zijn steeds meer vakantieplekken aan het worden. Dan moet je klanten dus waar voor hun geld bieden. Daar komt veel bij kijken: harde deadlines, hoge pieken.” Daarom is het noodzaak dat de organisatie flexibel is.

The Sleeping Agency

Avontuur

In de coronajaren bouwde The Sleeping Agency zelfs een heuse pop-up camping. Die stond op BillyBird Park Hemelrijk in Volkel. “Dat was een avontuur”, blikt Ruben terug. “Maar wel een avontuur dat naar méér smaakt. Het was superleuk om zo’n camping duurzaam neer te zetten.” Ondertussen worden er ook 2 Formule 1-campings mee ingericht, als ondersteuning van een partner. The Sleeping Agency wil sowieso verder, Europa in. “Wij hebben en houden de ambitie om nieuwe producten in de markt te zetten.” Er zijn al stappen gezet richting onderwijs, bijvoorbeeld met een mobiel hostel voor de Erasmus Universiteit in Rotterdam, om de druk op de studentenwoningmarkt te verlichten. Ruben beseft dat groeien soms ook keuzes maken is. Eén zo’n keuze is tijdelijke huisvesting, voor bijvoorbeeld studenten, expats of vluchtelingen. “Dat is allesbehalve amusement”, beseft Ruben. “Maar ook dat kunnen we verzorgen. Wanneer wij iets doen, dan doen we het goed.”

 

The Sleeping Agency
Charles Petitweg 4
4827 HJ Breda
(085) 30 36 539
welcome@thesleepingagency.com
www.thesleepingagency.com

Lees hier de volledige 10e editie.

Ook interessant

Een dagje meekijken met Hans van den Dobbelsteen

Hoi! Ik ben Hans van den Dobbelsteen, trotse eigenaar van werving- en selectiebureau DICE Vakpersoneel. Ik geef je graag een kijkje in mijn werkdag. DE...

7 vragen aan Arathorn Gummlich

Stappen & Shoppen richt zich al bijna vijftien jaar op de promotie van horeca, retail en cultuur in Breda. Dit doen ze door middel...

Frank de Bot – Voor evenementen die beklijven

Wanneer je van je eigen naam een merknaam kunt maken, dan doe je iets goed. Daarin slaagde Frank de Bot, allesbehalve een onbekende in...

Met een positief gevoel 2024 in

'Makelaars met een horecahart'. Dat is de alleszeggende slogan waarmee Hormax Horecamakelaars zich, ook in Breda, presenteert. Horecamakelaar Ivo Mermans is daar het gezicht...