Whisky & Gin smaakt naar méér

Een totaalconcept. Zo omschrijven Pauline Mol en Mark van Kollenburg zélf hun bijzondere zaak aan de Nieuwe Ginnekenstraat. Die heet Whisky & Gin en combineert onder één dak een whiskybar, slijterij, cadeauwinkel én een vergaderruimte. Dat alles komt fraai samen in een monumentaal pand uit 1884, waar het vanaf de eerste stap aangenaam vertoeven is.

Het gaat misschien wat ver om van ‘het best bewaarde geheim van Breda’ te spreken. Ze zijn immers al in december 2019 opengegaan. Feit is dat Whisky & Gin een aanwinst van formaat is voor de Bredase binnenstad. ‘Distinguished taste & experience establishment’, zo wordt hun prachtige zaak op de website omschreven. ‘Een distillatenlounge’ zo noemen ze het hart van Whisky & Gin ook wel. Laat er geen onduidelijkheid over bestaan: het draait dus om drank, sterke drank om precies te zijn. Naast de beide dranken in de bedrijfsnaam zijn dat grappa, wodka, cognac en armagnac maar ook rum, calvados, jenever en tequila. De kaart telt in totaal zo’n 400 (!) distillaten, maar biedt daarnaast ook wat meer gangbare dranken.

Tastings
Hoe exclusief de distillatenlounge wellicht ook moge klinken én hoe stemmig het uit 1919
daterende houtwerk er ook uit mag zien: Whisky & Gin is primair een bar, waar iedereen welkom is. Alle dranken zijn per glas verkrijgbaar maar er worden ook tastings aangeboden. Daarbij kan worden geproefd van drie of vier verschillende whisky’s of gins, geserveerd in kleine hoeveelheden. Pauline en Mark vertellen graag over de dranken die zij schenken en maken er zo telkens weer een beleving van. Bij Whisky & Gin doe je zo méér dan alleen maar even een drankje drinken. Het totaalconcept doet volledig recht aan het prachtige pand en nodigt uit om ontdekt te worden. De passie waarmee Whisky & Gin gerund wordt is op alle fronten voelbaar. “Kom maar proeven”, zo klinkt het uitnodigend. Whisky & Gin is op maandag en dinsdag gesloten, houdt ook thema-avonden én kent een arrangement met overnachting, samen met Hotel Golden Tulip Keyser.

 

Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...