Al 20 jaar een spin in het web

“IEDEREEN KENT HORMAX, HORMAX KENT IEDEREEN.” HIJ ZEGT HET ZONDER BLIKKEN OF BLOZEN. IVO MERMANS, SINDS 2018 PARTNER BIJ HORMAX HORECAMAKELAARS IN BREDA, WEET PRECIES WAAR HET ONDERSCHEIDEND VERMOGEN VAN ZIJN ORGANISATIE LIGT. “WIJ ZIJN ALLEMAAL VASTGOEDKUNDIG, MET EEN EXTREME AFFINITEIT VOOR DE HORECA, GÉÉN HORECAMENSEN DIE ‘MAKELAAR SPELEN’.”

Hormax bestaat in april 20 jaar. Breda en Tilburg waren de plaatsen waar de horecamakelaar destijds aan de slag ging. Inmiddels loopt er een lijn van Bergen op Zoom, via Rotterdam, Breda, Tilburg en Den Bosch, naar Nijmegen. In al die plaatsen zijn de ‘makelaars met een horecahart’ actief. “Vaak wat meer op de achtergrond”, stelt Ivo, die al 15 jaar bij Hormax werkt. “Wij zitten qua overnames met name in het midden- en hogere segment.” Hij krijgt nog wel eens de vraag: wat doen jullie nou eigenlijk? “Veel mensen hebben geen idee hoe de horecawereld in elkaar steekt. Wij zijn geen makelaar, zoals men die zich voorstelt. Wij zijn veel méér de spin in het web, bij álles wat te maken heeft met een bedrijfsoverdracht.” Dat loopt uiteen van een overname van de inventaris van een gelegenheid, via het mee verkopen van het pand tot pachtconstructies, waarbij een horecaondernemer álles verhuurt.

Hormax Horecamakelaars - Ivo Mermans

MAATWERK

Ivo benadrukt dat zijn werk altijd maatwerk is. “En complex ook” voegt hij toe. “Wij doen ons best om alles zo helder mogelijk te houden. Je hebt bij een bedrijfsoverdracht vaak met zovéél factoren te maken. De wettelijke regelgeving maakt het gewoon lastig. Deals worden niet meer op een bierviltje gesloten.” Hormax richt zich als kantoor op de verkopende of verhurende kant van de overdracht. De horecamakelaars vormen één team, beschikken over een enorm netwerken hebben in de voorbije twee decennia al heel wat voorbij zien komen. “Het is elke week weer anders” weet Mermans. “Je maakt nooit een saaie dag mee. Maar wat er ook op ons bord komt: we zoeken altijd naar dé oplossing. Dat is serieus werk. Wij blijven continu vernieuwen, meegaan met de markt. Elke zaak heeft zijn eigen verhaal. Daar helpen wij graag bij, nu en in de toekomst.”

Lees hier meer inspirerende bedrijfsupdates uit het Breda Business & Lifestyle magazine.

Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...