Al 20 jaar een spin in het web

“IEDEREEN KENT HORMAX, HORMAX KENT IEDEREEN.” HIJ ZEGT HET ZONDER BLIKKEN OF BLOZEN. IVO MERMANS, SINDS 2018 PARTNER BIJ HORMAX HORECAMAKELAARS IN BREDA, WEET PRECIES WAAR HET ONDERSCHEIDEND VERMOGEN VAN ZIJN ORGANISATIE LIGT. “WIJ ZIJN ALLEMAAL VASTGOEDKUNDIG, MET EEN EXTREME AFFINITEIT VOOR DE HORECA, GÉÉN HORECAMENSEN DIE ‘MAKELAAR SPELEN’.”

Hormax bestaat in april 20 jaar. Breda en Tilburg waren de plaatsen waar de horecamakelaar destijds aan de slag ging. Inmiddels loopt er een lijn van Bergen op Zoom, via Rotterdam, Breda, Tilburg en Den Bosch, naar Nijmegen. In al die plaatsen zijn de ‘makelaars met een horecahart’ actief. “Vaak wat meer op de achtergrond”, stelt Ivo, die al 15 jaar bij Hormax werkt. “Wij zitten qua overnames met name in het midden- en hogere segment.” Hij krijgt nog wel eens de vraag: wat doen jullie nou eigenlijk? “Veel mensen hebben geen idee hoe de horecawereld in elkaar steekt. Wij zijn geen makelaar, zoals men die zich voorstelt. Wij zijn veel méér de spin in het web, bij álles wat te maken heeft met een bedrijfsoverdracht.” Dat loopt uiteen van een overname van de inventaris van een gelegenheid, via het mee verkopen van het pand tot pachtconstructies, waarbij een horecaondernemer álles verhuurt.

Hormax Horecamakelaars - Ivo Mermans

MAATWERK

Ivo benadrukt dat zijn werk altijd maatwerk is. “En complex ook” voegt hij toe. “Wij doen ons best om alles zo helder mogelijk te houden. Je hebt bij een bedrijfsoverdracht vaak met zovéél factoren te maken. De wettelijke regelgeving maakt het gewoon lastig. Deals worden niet meer op een bierviltje gesloten.” Hormax richt zich als kantoor op de verkopende of verhurende kant van de overdracht. De horecamakelaars vormen één team, beschikken over een enorm netwerken hebben in de voorbije twee decennia al heel wat voorbij zien komen. “Het is elke week weer anders” weet Mermans. “Je maakt nooit een saaie dag mee. Maar wat er ook op ons bord komt: we zoeken altijd naar dé oplossing. Dat is serieus werk. Wij blijven continu vernieuwen, meegaan met de markt. Elke zaak heeft zijn eigen verhaal. Daar helpen wij graag bij, nu en in de toekomst.”

Lees hier meer inspirerende bedrijfsupdates uit het Breda Business & Lifestyle magazine.

Ook interessant

Product-Market Fit: De stille motor achter elk succesvol bedrijf

Het probleem? Niet je inzet. Niet de kwaliteit. Maar het ontbreken van een goede Product-Market Fit – de match tussen wat jij maakt en...

Klein begonnen, groot geworden

Acht jaar geleden begonnen Joeri en Xavier Schalk met een paar auto's op de oprit van hun ouders. Inmiddels staat Schalk Automotive in Etten-Leur...

Service met een gouden randje

Na een korte stilte is Technica Nova terug van weggeweest. In hun nieuwe pand aan de Ginnekenweg bouwen Arnold Dons en Maikel Metten verder...

Waarom investeren in teams het échte verschil maakt

We leven in een tijd waarin alles sneller lijkt te moeten. Resultaten, strategieën, veranderingen - alles volgt elkaar in hoog tempo op. De intenties...