Continu verbeterproces wordt beloond

De lat hoog leggen. Daar heeft ICT-dienstverlener Allinco uit Breda geen moeite mee. Compagnons Robin Wensing en Niels Verweij en hun alsmaar groeinde team worden graag uitgedaagd om zich te blijven verbeteren. Dat proces werd het voorbije jaar beloond met een tweetal ISO-certificeringen. ”Voor ons begint het nu pas”, klinkt het overtuigend en vol ambitie.

“Wel een milestone.” Zo omschrijft Niels Verweij het behalen van de ISO-certificeringen 27001 en 9001 door Allinco. “Daar hebben we, samen met ons team, jaren naartoe bewogen.” Door het verwerven van beide certificeringen voldoet Allinco aantoonbaar aan de norm op het gebied van informatiebeveiliging (ISO 27001) én die voor kwaliteitsmanagement (ISO 9001). “Dat zijn best heftige trajecten geweest” valt Robin Wensing zijn compagnon bij. “Je gaat als organisatie dan écht door de scanner.” Het resultaat was echter naar wens en daar zijn ze aan de Bredase Goeseelstraat dan ook blij mee. “Het feit dat we deze certificeringen nu mogen voeren is méér dan een bewijs van kwaliteit”, klinkt het eenstemmig. “Voor ons begint het nu pas. Wij zitten in een continu verbeterproces. Dat wil niet zeggen dat hier geen fouten gemaakt worden, maar daar leren we ook van.”

“WE SLAGEN ER NU BETER IN OM TALENTEN TE BOEIEN ÉN TE
BINDEN”

BELOOND MET GROEI

Het moge duidelijk zijn dat Allinco groeit, op alle fronten. “Zowel in resultaat als qua team” verduidelijkt Verweij. “We zijn dit jaar van 20 naar 30 medewerkers gegroeid, met onder andere een projectmanager, een accountmanager en een coördinator voor onze service- en supportdesk.” Zo wordt de organisatie sterker, stabieler en beheersbaarder. “We slagen er nu beter in om talenten te boeien én te binden” luidt de tevreden conclusie. “We kunnen goede mensen binnenhalen, maar ook binnenhouden.” Door zichzelf min of meer opnieuw uit te vinden blijft Allinco flexibel en dat is goed. “Veranderen is niet eng. Door op elkaar te vertrouwen maken we elkaar ook beter.”

DUURZAAMHEID

Allinco slaagt erin om zich prima staande te houden in de dynamische ICT-wereld om zich heen. Daar zijn de heren best een beetje trots op, maar ze beseffen ook dit dat weer verplichtingen met zich meebrengt. “We moeten door blijven groeien. Die groei mag echter niét ten koste van onze normen en waarden en bedrijfsethiek gaan.” Duurzaamheid is een belangrijke maatstaf, zowel in het pand als in de gehele organisatie. Vanuit Breda wordt landelijk gewerkt, waarbij de regio West-Brabant met een eigen accountmanager zeker niet vergeten wordt. “We zijn nog niet uitgebouwd” besluit Verweij. Hij ziet nog volop uitdagingen voor Allinco, wat zich sterk en vitaal presenteert, zeker ook richting de klant.

Lees alle verhalen uit deze editie van Breda Business & Lifestyle hier: Magazine 12 – december 2023

Ook interessant

11 over jezelf met Alexander de Bont

Vergeet ’10 vragen aan’. Dit is 11 over jezelf: een vraag- en antwoordrubriek, waarin een ondernemer zich van zijn of haar meest persoonlijke kant...

CamperGast wil een belevenis meegeven

Twee mannen met één missie - dat gaat er schuil achter de naam CamperGast. Die mannen zijn oprichter Gerald Mulder en zijn compagnon Stephan...

Ambitie stuurt gebroeders Schalk naar Etten-Leur

Wat doe je als ondernemers, wanneer je bedrijf uit zijn jasje begint te groeien? Het antwoord ligt voor de hand: op zoek gaan naar...

Een dagje meekijken met… Annet van Osch

Wat gebeurt er eigenlijk achter de schermen bij een internationaal remote techbedrijf? In deze rubriek nemen we je mee in de werkdag van inspirerende...