Wie bij ‘Duizenddingen’ aan een wonderdoekje denkt, heeft het mis, maar toch ook weer niet. Duizenddingen creative agency is als bureau van álle markten thuis. De kracht van Tim van Laere, Dabbe van den Brand en hun team schuilt in visuele creativiteit. Ze ontwikkelen herkenbare en spraakmakende content, altijd met een herkenbare en opvallende stijl. Dit etaleert zich in vele vormen. Duizenddingen gaat voor een persoonlijke aanpak, maar dan wél overgoten met een Brabants sausje.
Tim en Dabbe startten hun bedrijf in 2015 met z’n tweetjes. De contentmakers van origine vonden een plekje naast de Graanbeurs. Ze trokken daar in bij een strateeg, verkasten na enige tijd naar de haven en breidden vervolgens gestaag uit. Waar Tim’s achtergrond vooral grafisch is, was compagnon Dabbe al verder ontwikkeld op het gebied van video. De heren delen hun liefde voor fotografie én hebben creatieve geesten om zich heen verzameld.
Inmiddels zitten ze nét op hun nieuwe locatie, aan het Valkenbergpark. Daar trok het creatieve team op 1 maart in en zijn ze hartstikke vindbaar. Met gepaste trots laten ze zien wat ze allemaal in huis hebben, met hun foto- & filmstudio als grootste blikvanger. “We hebben graag veel mensen over de vloer”, vertelt Tim. “Door onze in-house studio hebben we nu nog meer creatieve mogelijkheden om toffe producties neer te zetten.”
Viral
Waar ze Duizenddingen nadrukkelijk aan elkaar schrijven, leek het er in de beginjaren een tijdlang op dat ze écht duizend dingen deden. “We hebben jarenlang álles gedaan, van websites tot huisstijlen. Eigenlijk bijna alles wat maar met content te maken had”, haalt Tim op. In coronatijd ging hun creativiteit zelfs viral, met de video Breda blijft kloppen. “Die maakten we om ondernemers en inwoners een hart onder de riem te steken.”
Duizenddingen werkt voor bureaus en klanten door heel Nederland en maakt ook geregeld uitstapjes naar het buitenland. Maar ze werken zeker ook veel in het Brabantse. “Het is toch vaak ons-kent-ons hier. We kennen de lokale markt als geen ander omdat we er letterlijk middenin zitten”, verteld Tim.
Maatwerk in creativiteit
De keus om activiteiten op de eigen stad te richten, ligt eigenlijk best voor de hand. Tim: “Hier zitten veel creatieve studies. Daarmee is het voor ons een kweekvijver voor talent. Wij houden ook van die echte Brabantse cultuur, een persoonlijke band met onze klanten. Daarbij gaan we voor een fijne samenwerking, sámen iets bouwen.” Dat brengt een dynamisch bestaan met zich mee, waarbij er deels ‘bij de klant’ en deels ‘op kantoor’ wordt gewerkt. “Het is hier nooit saai en stil. Zie dit maar als een soort speeltuin”, lacht Tim.
Duizenddingen vormt het levende bewijs dat creativiteit zich niet in één hokje laat vangen. “Wij beginnen eigenlijk nooit blanco, hebben altijd wel ideeën. De klantvraag vormt het begin. Iedere ondernemer is uniek en heeft daarmee andere behoeftes. Daarom vraagt ieder project weer om een andere aanpak.” Duizendingen levert altijd maatwerk. Ze kijken of fotografie of video het passende middel is en ontwikkelen content waar de klant echt iets aan heeft. “We zijn altijd bezig om de ‘war of attention’ te winnen. Tegenwoordig hebben mensen een hele korte aandachtspanne, dus in de eerste paar seconden moet je iemand al raken“, vult Dabbe aan. “Soms is dat niet alleen één video lanceren, maar echt nadenken over content marketing. Wij denken graag strategisch mee over de inzet van social media en werken dan vanuit een contentmodel met meerdere lagen.“
Creatieve content
De afgelopen jaren is het accent bij Duizenddingen nadrukkelijk komen te liggen op fotografie en video. “Creatieve content, daar zijn we goed in”, vat Tim het kernachtig samen. “Je moet specialiseren om beter te worden. Daarnaast werken we veel samen met partnerbureaus op gebied van marketing en online diensten. Samen kunnen we content naar een nog hoger niveau tillen.”
Ambities om te groeien zijn er ook, naar een groter en vaster team. Denk daarbij aan uitbreiding met specialisten op gebied van zowel concept als creatie. “Voor onze lokale klanten willen we méér toegankelijke content creëren. Wij doen veel meer dan alleen high-end commercials.” Duizenddingen wil uit Breda hoe dan ook niet meer weg. Hun mix van opdrachtgevers is breed en loopt uiteen van mode tot fintech, van food tot overheid en maatschappelijke instellingen. Daar geniet het team met volle teugen van: “Het is heel tof om verhalen te vertellen die impact maken en geweldig om elke dag nieuwe mensen te ontmoeten. Wij vervelen ons nooit!”
—
Duizenddingen – creative agency
John F. Kennedylaan 14
4811 ET Breda
(076) 850 80 46
hello@duizenddingen.nl
www.duizenddingen.nl
—
Dit is een artikel uit Breda Business & Lifestyle #14. Lees het volledige magazine hier.