DEESZ: Een aannemersbedrijf dat liever geen ‘nee’ zegt

Zó begin je voor jezelf als aannemersbedrijf, zó komt de overname van een keuken- en badkamerspecialist op je pad en dan ben je óók nog eens bezig om een bedrijf in de bouw van prefab huizen op te starten. Dawid en Emilie Smolinski doen het gewoon. Ze zien dat hun activiteiten elkaar alleen maar kunnen versterken. Het ondernemende stel houdt er niet van om ‘nee’ te zeggen. Dat hoeft DEESZ dan ook eigenlijk niet. “We ontzorgen op alle vlakken!”

Dawid Smolinski is weliswaar geschoold als timmerman, hij koos uiteindelijk voor een baan in de bank- en verzekeringswereld. Eigenlijk had hij altijd al wel plannen om iets voor zichzelf te gaan beginnen. Dat idee kwam in een stroomversnelling toen hij thuis ging verbouwen. Met twee rechterhanden was het opstarten van een aannemersbedrijf een logische stap. Met de steun van zijn hoogzwangere echtgenote Emilie besloot Dawid, zonder plan, zijn baan op te zeggen en twee jaar geleden DEESZ te beginnen. Die naam ontstond creatief: zijn initialen D en S vormden de basis. Die leidde uiteindelijk tot een Brabantse verbastering van het aanwijswoord ‘deze’: DEESZ, mét hoofdletters. Dat is een bedrijf met heldere kernwaarden: ontzorgen, doen wat je belooft en transparant zijn.

Aannemersbedrijf
Vakkundig team

Emilie nam de volledige administratie voor haar rekening, iets waar Dawid haar nog altijd dankbaar voor is. “Zij gunde mij de ruimte, was thuis én zakelijk mijn steun en toeverlaat. Daardoor kon ik snel een vakkundig en flexibel team opbouwen.” Amper twee jaar later hebben zij 16 zzp’ers voor zich werken. De uitvalsbasis voor DEESZ ligt aan de rand van het centrum van Oudenbosch en dat is niet geheel toevallig. Daar is het stel namelijk druk bezig met de overname van De Keukenhaven, een speciaalzaak in keukens, badkamers, tegels en interieur.. Per januari 2024 moet die stap afgerond zijn. Nog vóór die tijd moet ook het derde bedrijf operationeel zijn. Dat krijgt de naam Shift en staat voor ‘sustainable houses in for tomorrow’, oftewel ‘duurzame huizen voor de toekomst’. “Dat moet écht een merk worden, waarmee we de markt opschudden: met nul-op-de-meter woningen, snelle levertijden en concurrerende prijzen. En dat allemaal met tot wel 95 % minder CO2 uitstoot.”

Totaalpakket

Die drie aparte entiteiten vormen samen één sterk geheel. “Mensen komen hier binnen voor een badkamer en gaan weg met een heel huis”, zo ziet Dawid al voor zich. DEESZ biedt een totaalpakket aan diensten en mogelijkheden, dat bijna ongekend is. “We kunnen in principe álles”, beseft de 31-jarige ondernemer. “Daarbij draait het om persoonlijk maatwerk, van betaalbaar tot exclusief. Wij maken wat de klant wil, desgewenst compleet met kwaliteit in keukens, badkamers, deuren, maar ook kozijnen, zonnepanelen, warmtepompen en méér. Daarbij werken we samen met gecertificeerde partners. De klant heeft altijd korte lijnen, via onze projectbegeleider Jurgen.” DEESZ hecht bovendien veel waarde aan service en nazorg. “Binnen een jaar komen we álles opnieuw stellen”, belooft Dawid. 

Vanuit Oudenbosch bestrijkt DEESZ al een werkgebied, dat uiteenloopt van Tilburg tot Bergen op Zoom en af en toe zelfs Zeeland. Ook in Breda zijn de vakmensen graag gezien en staat ze hun mannetje. Veel veelzijdiger dan DEESZ aannemersbedrijf kom je ze vrijwel niet tegen!

DEESZ B.V.
Prof. van Ginnekenstraat 27
4731 JX Oudenbosch
(0165) 20 12 63
info@deesz.com
www.deesz.com

Lees alle verhalen uit deze editie van Breda Business & Lifestyle hier: Magazine 11 – oktober 2023

Ook interessant

Duurzaam ondernemen duur? Niet met de juiste subsidies

Duurzaam ondernemen. Voor de een betekent dat milieuvriendelijke keuzes maken, sociale verantwoordelijkheid nemen, minder energie gebruiken. Misschien denk je direct aan zonnepanelen, warmtepompen en...

Een inspiratiehuys voor badkamers

Inspiratiehuys. Zo noemt Het Badhuys zich op de voorkant van een fraai eigen magazine, dat prominent de showroom siert. Die term slaat de spijker...

Basiq Cleaning: dé specialist in reiniging

Schoonmaken is een vak apart, en dat bewijst Roy Heessels met zijn bedrijf Basiq Cleaning. Na jarenlange ervaring in Breda is het bedrijf  weer...

Marketingtrends 2025: Authentiek zijn en AI inzetten

De kerstboom wordt al opgetuigd op kantoor en jullie marketingstrategie is nog niet klaar voor 2025? Dan wordt het toch echt tijd om eens...