Duurzaam vooruit met elektrische fietsen

Breda ziet een groeiende trend van duurzaamheid en leefbaarheid in de stedelijke omgeving. Waar auto’s vroeger het straatbeeld bepaalden, bieden elektrische fietsen nu een fris alternatief. Voor lokale ondernemers zoals het Bredase Watt Mobility is dit de kans om een positieve impact op de stad te maken.

WATT Mobility, bekend om haar design e-fietsen, streeft naar een groenere stad. “Onze wegen zijn voornamelijk ingericht voor auto’s, terwijl de meerderheid uit fietsers en voetgangers bestaat,” zegt Frans Nomden, CEO van WATT. Hij geeft aan dat er een omschakeling nodig is naar een stad waar auto’s te gast zijn, zoals bijvoorbeeld in Utrecht.

WATT spoort Bredase bedrijven aan hun werknemers te motiveren de fiets te gebruiken, zowel voor woon-werkverkeer als zakelijke ritjes. Vooral voor het midden- en kleinbedrijf bieden de design fietsen van WATT een uitkomst. Met hun bedrijfslogo worden het rijdende visitekaartjes in de stad. De voordelen van de elektrische fietsen zijn legio. Naast het gezondheidsaspect maakt de e-fiets het mogelijk om langere afstanden comfortabel te overbruggen. Het bespaart tijd in de file, parkeerkosten, en je arriveert zonder te zweten op je bestemming. Niet te vergeten de besparing op brandstofkosten. Breda kan hierin een voorbeeldrol aannemen. Kijk naar Parijs, waar fietsers nu de straten terugnemen na jaren van autodominantie. Sneller, gezonder en leuker, dat is de e-fiets. Een win-win voor werknemer en werkgever.

Dus, Bredase ondernemers, overweeg de elektrische fiets als een slimme investering. Niet alleen voor de gezondheid en het welzijn van uw werknemers, maar ook voor de levendige toekomst van onze geliefde stad. Kom een kijkje nemen in de winkel bij WATT aan de Wilhelminasingel en ervaar WATT door zelf een proefrit te maken.

WATT Mobility
Wilhelminasingel 1, Breda
www.wattfietsen.nl
wattsup@wattfietsen.nl

Lees alle verhalen uit deze editie van Breda Business & Lifestyle hier: Magazine 11 – oktober 2023

Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...