Een netwerkclub, maar dan nét even anders

Netwerk tot resultaat. Het is de álleszeggende tekst die het wapen van de VOC siert. Je begrijpt dan direct dat het hier niet over de Vereenigde Oostindische Compagnie gaat. Nee: het gaat over die ándere VOC: de netwerkclub uit Breda. Voluit Stichting de VOC, een club die ertoe doet. Waar de uitstraling van ‘Sjors van de Rebellenclub’ wordt gekoppeld aan informeel en Bourgondisch ‘leuke dingen doen’. Voor en door ondernemers. De VOC dus!

De VOC bestaat sinds 2005 en werkt heel bewust aan een heldere profileren van de club. Een non-profit netwerkclub, waar het niet om de kwantiteit maar juist om de kwaliteit van de bijeenkom- sten gaat. Vóór ondernemers, dóór ondernemers. Maar dan wel nét even anders als al die andere netwerkclubs. Bij de VOC staat verbinden centraal. Het draait bij de halve dozijn activiteiten per jaar om kennis maken én kennis delen, op een uiterst informele en prettige manier. Die activiteiten variëren van een walking dinner tot een golfdag en van een zomerborrel tot een culinair bezoek aan Breda Photo. Neem maar eens een kijkje bij alle toffe activiteitenfoto’s op de VOC-Facebookpagina en je ziet direct wat hiermee bedoeld wordt! In een dergelijke entourage voelen beslissers zich thuis en dat blijkt. Het vierkoppige bestuur hoeft alleen maar de kaders te scheppen. “Wij faciliteren een netwerk door onze leden”, verwoordt Jan Gerrit Kroon het treffend.

Blijven ontmoeten
Ook door corona laat de VOC zich niet uit het veld slaan. Alles wordt uit de kast gehaald om ervoor te zorgen dat de ondernemers én onderneemsters uit Breda en omgeving elkaar ook in 2020 op informele en persoonlijke wijze kunnen blijven ontmoeten. Zo blijft de club in een behoefte voorzien, bij een erg divers gezelschap. VOC-leden zijn óveral werkzaam, van de ICT tot de horeca, van de financiële dienstverlening tot de creatieve sector en van de advocatuur tot coaching en advies op allerlei gebied. Dat enorme bonte palet aan mannen en vrouwen op beslissers-posities vormt mede de kracht van de VOC. Daar moét heel weinig, maar mág heel veel. Informaliteit en gezelligheid voeren de boventoon, met uiteraard de Bourgondische Brabantse inslag. “Wij laten mensen die ondernemend zijn in hun waarde”, stelt voorzitter Geert Siefken trots. En dat is precies waarom zoveel ondernemers zich thuis voelen bij de VOC. Jij óók?

 

Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...