Logo Technische Unie is niet voor niets groen

Duurzaamheid gaat veel verder dan alleen een paar zonnepanelen op je dak leggen. Daar weten ze bij Technische Unie álles van. Frans Reijerse, manager verkoopkantoor in Breda, is trots op wat zijn werkgever allemaal doet, voor klanten maar ook voor de eigen organisatie. “Wij willen steeds meer de regisseur zijn voor onze klanten, die meenemen in nieuwe ontwikkelingen.”

Wat zou het mooi zijn als we allemaal ons steentje bij zouden dragen aan een mooiere, betere wereld. Technische Unie is zich daar van bewust en maakt dan ook werk van een stuk Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Dat begint bij het creëren van een prettige en veilige werkomgeving. “Iedereen moet zich bij ons goed voelen, zich kunnen ontwikkelen in een gezond klimaat, met de juiste middelen”, weet Frans Reijerse. Goed werkgeverschap uit zich bij Technische Unie nadrukkelijk ook in de werkplek. Die moet zo duurzaam mogelijk zijn. 

Bewustwording
“Alle nieuwe locaties die zijn of worden gebouwd zijn ‘nul op de meter’. Denk dan aan zonnepanelen, maar ook aan warmtepompen en ledverlichting”, somt Reijerse op. “In Breda zitten we gehuurd, dus hier liggen geen zonnepanelen. Alle verlichting is echter wél led en we maken ook gebruik van warmteterugwinning. Wij stimuleren elkaar als Technische Unie wel om zo goed en netjes mogelijk om te gaan, met mensen, grondstoffen en materialen.” Daarbij is bewustwording van groot belang. “Wij maken onze klant bewust van onze water- en energiebesparende producten en van ons circulaire assortiment. We bieden naast alle standaardproducten een steeds verder groeiend duurzaam assortiment.”

Inspiratiecentra
Uitgangspunt is dat Technische Unie op alle fronten een goed, beter én best alternatief wil bieden. Reijerse: “Zeker met de huidige energietarieven.” Verspreid over het land zijn er drie inspiratiecentra, met elk een eigen thema. Dat in Zwolle staat helemaal in het teken van duurzaamheid, het centrum in Eindhoven richt zich op de industrie en in Utrecht staat Smart Building centraal. “We nodigen onze klanten graag uit om mee naar die centra te gaan.” Het resultaat is zichtbaar. “Het aantal aanvragen voor zonnepanelen stijgt explosief. Dat geldt ook voor warmtepompen en voor E-mobility: laadpalen. We laten onze klanten nadenken. Dan is het prachtig om te zien dat ze daar ook naar handelen.”

Ook interessant

10 tips om uw bedrijf cybersafe te maken

Veel ondernemers beseffen niet hoe kwetsbaar ze zijn op het gebied van IT. Zeker bij ondernemers in de financiële dienstverlening is het van belang...

Niet alleen je voeten zijn in goede handen

Wie denkt dat een podotherapeut de hele dag met voeten bezig is, heeft het mis. Een podotherapeut als Wout Buijs behandelt patiënten met uiteenlopende...

Voorkomen cybercriminaliteit begint met bewustwording

‘De vraag is niet óf u te maken krijgt met een cyberaanval, maar wannéér.’ Het staat er heel stellig, op de website van Asomis...

Paraty: Portugees Pareltje in de Tropen

Rijk door de handel in goud, jarenlang stil gestaan in de tijd, is Paraty één van de grootste toeristische trekpleisters van Brazilië.   Paraty ligt aan...