Het zou zomaar kunnen dat u bij het lezen van dit verhaal denkt: 360dgtl, waar ken ik die naam toch van? Dan bent u waarschijnlijk nóg geen klant van dit online marketingbureau, maar helpen we u wél graag aan het antwoord. U kent 360dgtl van het dozijn bewegende billboards, langs de Bredase rondwegen. Daar laten founder Branco Lesquillier en zijn creatieve team graag alvast zien wat ze allemaal in hun mars hebben.
F*ck average. Go for greatness! De kreet op de muur in de overlegkamer bij 360dgtl laat weinig – zeg maar niéts – aan de verbeelding over. Hier neemt men geen genoegen met een gemiddelde prestatie. Hier ligt de lat hoog, véél hoger. Daaruit spreken de ambities van het bureau, dat komende zomer pas drie kaarsjes uitblaast. Branco Lesquillier startte zijn bedrijf letterlijjk aan de keukentafel, om vervolgens naar een locatie te gaan, waarvoor hij als tegenprestatie een stuk van diens marketing verzorgde.
“Ik ben een positief ingesteld mens”, klinkt het aanstekelijk enthousiast uit de mond van de 42-jarige ondernemer. Die ging in Coronatijd dan ook met zijn gezin op zoek naar een prettigere omgeving. Die vond hij in Ecuador. Van daaruit wist hij zijn eerste drie klanten te werven. Eenmaal terug in Breda ging Branco direct van start, samen met online marketeer Jurgen van Dijk. Inmiddels telt het team van 360dgtl acht specialisten en wordt naarstig gezocht naar nóg meer creativiteit.
Slagkracht
Met veertien jaar bureau-ervaring wist Branco precies wat hij wilde. Hij voelt zich als een vis in het water in de markt en maakte daar met zijn commerciële slagkracht snel naam. Daarbij was een goede uitvalsbasis voor zijn groeiende team cruciaal. Deze werd gevonden vlákbij het station. “Dat is onze community, daar voelen wij ons thuis.” Zoals de naam al wel doet vermoeden kiest het team voor een 360 graden aanpak bij het digitaal communiceren voor de klanten. “Wij kijken écht van alle kanten naar hoe die klant zijn doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap bereikt.” Die samenwerking is intensief maar transparant.
Hoewel 360dgtl een relatief klein bureau is, wordt er groot werk geleverd. Daarvan getuigt het indrukwekkende portfolio, niet zozeer kwantitatief maar vooral kwalitatief. “Ons policy is om minimaal één keer per week een contactmoment met elke klant te hebben”, klinkt het. En dat lukt. Branco vindt het helemaal niet erg om als underdog bekend te staan. “Welnee. Je moest eens weten hoeveel aanvragen wij krijgen van klanten, die van veel grotere bureaus komen. Die hebben behoefte aan een persoonlijke noot en aan snel handelen. Wij doen wat we beloven.” Daarvan vormt de derde prijs bij de Fonk Awards voor kleine bureaus – met een score van 9,54 gemiddeld! – het levende bewijs.
Breda
Service staat bij 360dgtl vanaf dag één hoog in het vaandel. Klanten komen van heinde en verre. Het bureau wil echter ook graag groeien in de eigen regio. “Wij zijn een Bredaas bureau”, klinkt het met gepaste trots. “We blazen onze klanten soms écht omver met onze plannen. Daarom zetten we ons marketingbudget zo optimaal mogelijk in, en dat is in Breda. Wij zijn een jong team, kijken graag waar we voor nieuwe Bredase klanten de meeste impact kunnen maken.” Dat daarbij álle creativiteit uit de kast wordt gehaald, spreekt voor zich. “Met een klein marketingbudget moet je slim omgaan en niet teveel versnipperen. Daarom hebben we deze keuze strategisch gemaakt”, besluit Branco.
—
360dgtl
Stationsweg 1B
4811 AX Breda
(076) 700 28 01
info@360dgtl.nl
www.360dgtl.nl
—
Dit is een artikel uit Breda Business & Lifestyle #13. Lees het volledige magazine hier.