Rondvaartbedrijf Zilvermeeuw: Duurzaam genieten

WAAROM ZOU VAREN VOOR JE PLEZIER NIET DUURZAAM KUNNEN ZIJN? DIE VRAAG STELDE ADRIAAN SCHULLER VAN RONDVAARTBEDRIJF ZILVERMEEUW ZICHZELF ÉN HIJ BEANTWOORDDE HEM OOK. ZILVERMEEUW IS THUIS IN NATIONAAL PARK DE BIESBOSCH EN MAAKT WERK VAN ZO MILIEUBEWUST MOGELIJK VAREN. STERKER NOG: HET NIEUWSTE EVENTSHIP – DE Z9 – STOOT HELEMAAL GEEN CO2, FIJNSTOF, ROET OF ANDERE FOSSIELE BRANDSTOFFEN UIT. ZO WORDT VAREN DUBBEL GENIETEN!

Z8 in de BiesboschDe rijke historie van Zilvermeeuw mag dan wel teruggaan tot het begin van de vorige eeuw: dat wil niet zeggen dat het rondvaartbedrijf niet bij de tijd is. Het méér dan brede aanbod aan arrangementen – van excursies tot compleet verzorgde rondvaarten en van dagtochten zakelijke evenementen – spreekt een al even divers publiek aan. Dat publiek geniet veelal met volle teugen van de fraaie natuurgebieden, waardoor gevaren wordt. Dat genieten kan dus ook hartstikke duurzaam, zo laat Zilvermeeuw eigenaar Adriaan Schuller zien. In 2016 heeft Zilvermeeuw het hybride aangedreven eventship Z8 in de vaart genomen. Niet alleen de aandrijving verduurzaamt: Zilvermeeuw maakt ook groene  stappen in het verbruik van gas, licht en water, het verwerken van afvalstromen en de inkoop van goederen.

Z9

Na het succes van de Z8 gaat Zilvermeeuw nóg een stap verder. Door het aangaan van eenZ9 viewsamenwerking met ISHY (Implementation of Ship Hybridisation) kan het nieuwste eventship, de Z9, 100 procent elektrisch aangedreven gaan varen. Dat schip wordt in april opgeleverd en is gebouwd op een ongekend duurzaam geraamte. De Z9 vaart op twee elektromotoren, die worden aangedreven door een lithium-ion batterijpakket. Het spreekt voor zich dat deze blikvanger van de Zilvermeeuw-vloot van alle gemakken voorzien is. De mogelijkheden aan boord van de Z9 variëren van culinair genieten tot inspirerende presentaties en feesten. Schoner en duurzamer dan met de Z9 kun je het water niet opgaan.

 

Z9 in de Biesbosch

Lees hier meer inspirerende bedrijfsupdates uit het Breda Business & Lifestyle magazine.

Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...