WerkTalent is het verlengstuk van HR-afdelingen

WerkTalent bestaat dit jaar 20 jaar. Business Partner Michel de Vroed maakte de groei van de personeelsbemiddelaar van dichtbij mee. ‘We zijn een jong en dynamisch bedrijf. En we zijn nog lang niet uitgegroeid. De teller staat nu op 18 locaties, maar we willen graag richting de 50.’    

De Vroed begon acht jaar geleden als accountmanager bij WerkTalent in Breda. Later werd hij vestigingsmanager en groeide hij door tot Business Partner. Vanuit team Breda is vorig jaar vestiging Oudenbosch geopend en Waalwijk wordt binnenkort geopendIn onze samenwerking in de regio delen we ook de vacatures en kandidaten op onze kantoren in Tilburg, Eindhoven en Den Bosch. Waardoor we een groot bestand van kandidaten en vacatures hebben.
De ontwikkeling die De Vroed doormaakte zegt alles over de groeimogelijkheden bij WerkTalent. ‘WerkTalent focust op lokaal ondernemerschap’, geeft De Vroed aan. ‘We hebben een uniek Business Partnermodel, waarin we verantwoordelijkheden splitsen. Ambitieuze professionals kunnen zonder financiële risico’s zelfstandig ondernemen bij WerkTalent. Op deze manier kan onze organisatie snel groeien. We streven naar een landelijke dekking.’

Sparringpartner
‘WerkTalent is personeelsbemiddelaar voor vaste banen’, vertelt De Vroed. ‘Vooral in de industrie, logistiek, techniek en office. ‘En we stellen altijd het individu centraal. We spreken alle kandidaten persoonlijk en doen een referentiecheck. Baanzekerheid is belangrijk voor de kandidaten. En wij helpen ze daarbij. We zorgen voor de juiste match, zowel voor de kandidaten als voor de opdrachtgevers. Voor bedrijven zijn we vaak het verlengstuk van de afdeling personeelszaken. We ondersteunen HR Managers. Zo regelen we de instroom van werknemers. Behalve dat we de werving en selectie voor onze rekening nemen, organiseren we bijvoorbeeld ook de rondleidingen in het bedrijf. WerkTalent is niet zomaar een leverancier van personeel, we werken proactief samen met de HR-afdeling. Opdrachtgevers zien ons als sparringpartner voor personeelsvraagstukken. Of het nu gaat om een kortetermijn- of langetermijnoplossing, we investeren in de samenwerking met onze opdrachtgevers.’ 

Betrokken
‘Hoewel we landelijke ambities hebben, voelen we ons zeer betrokken bij de regio. Dat geldt voor iedere locatie van WerkTalent. Behalve dat de opdrachtgevers en kandidaten dichtbij zijn, komen ook onze eigen medewerkers vaak uit de directe omgeving. We kennen de kandidaten in de meeste gevallen dan ook persoonlijk. Verder tonen we ook met de sponsoring van onder meer NAC en RKC en Willem II onze maatschappelijke betrokkenheid.’

Opleiden
‘De markt van kandidaten is krap’, weet De Vroed. ‘Er zijn veel meer vacatures dan kandidaten. Voor bedrijven is het dus belangrijk om potentiële werknemers te binden, te boeien en te behouden. Wij worden vaak gevraagd door bedrijven omdat we veel voor ze kunnen betekenen op het gebied van personeel, hun belangrijkste goed. .  We gaan samen met de bedrijven aan de slag. Zo maken we wervingsfilmpjes en besteden we ook veel aandacht aan opleidingen. We bieden kandidaten een BBL-opleiding, waarbij ze één dag in de week in de schoolbanken zitten en vier dagen aan het werk zijn. . De perfecte CV’s bestaan niet meer. En daarom creëren we ze. Met BBL-opleidingen in de techniek, industrie en logistiek weten we snel kandidaten te laten ontwikkelen in de praktijk en op de school de theorie. 

 

Ook interessant

Goed voorbereid de Web3-beleggingszomer in

Sinds onze laatste update zijn er veel positieve ontwikkelingen geweest in onze sector. Met de zomer in aantocht verbeteren zowel het weer als het...

Stichting Voor Sara – Samen strijden tegen zeldzame spierziekten

Sara Verbrugge (9) is een vrolijk, pienter meisje dat in 2015 werd geboren met de ongeneeslijke spierziekte Lama2-MD. Kinderen met deze zeldzame aandoening worden...

LPC: logistiek van alle markten thuis

‘De wereld bedienen vanuit Breda’. Zo luidde de kop boven een vorig verhaal over LPC. Daarin werd Liburnia Projects & Chartering, onderdeel van een...

Hoe maak je jouw verhaal nieuwswaardig?

Wil je dat jouw nieuwsbericht gepubliceerd wordt? Zorg dan dat het nieuwswaardig is. Maar hoe maak je jouw informatie nieuwswaardig? Niet alle gebeurtenissen zijn...