Fource Automotive; Uw partner voor nu en in de toekomst

Fource Automotive; Uw partner voor nu en in de toekomst
De Europese marktleider in automaterialen laat zich ook in Breda nadrukkelijk gelden. Fource Automotive heeft met het betrekken van een compleet nieuw pand aan het Minervum een enorme stap voorwaarts gemaakt. Met de strategische locatie, enorme voorraden en een top B2B-website maakt Fource het leveren van onderdelen laagdrempeliger dan ooit!

Voluit heet het bedrijf LKQ Fource Automotive, daarmee verwijzend naar het Amerikaanse moederbedrijf. Onder impulsen daarvan werd sinds 2014 hard gewerkt aan de ontwikkeling van een topspeler op de automotivemarkt, voor het leveren van onderdelen voor elk type auto en aanverwante artikelen voor het garagebedrijf. Commercieel manager Antwan van Esch: “Er zijn in die periode in mijn regio – Noord-Brabant – 6 werkmaatschappijen met 15 vestigingen overgenomen. Drie daarvan zaten in Breda en dat waren niet de minsten. APS was een begrip in de regio. Dan had je ook nog Slager automaterialen en IRA automaterialen. Alle namen zijn onder één paraplu samengebracht.” Daarbij werd besloten om in Breda te gaan van drie naar twee locaties. Omdat er volop behoefte was aan ruimte, met name voor voorraden, werd gekozen voor een nieuwbouwpand, dichtbij de snelweg.

Ruim verdubbeld
Dat nieuwe pand werd begin november 2020 betrokken en voldoet aan alle eisen die Fource eraan stelde, en méér. “Het is een logistiek centrum, met een mooie winkel”, licht Van Esch toe. “We hebben het echt vanuit praktisch oogpunt gebouwd. Zo is onze voorraad er ruim verdubbeld, naar ruim 40.000 referenties automaterialen en 9.500 banden.” Met die enorme voorraad is Fource in staat om elke klant in het werkgebied tussen Tilburg en Bergen op Zoom minimaal 6 keer per dag te leveren. “Tussen 7.45 en 17.30 uur. Binnen een uur ligt het bij de klant, als die nú bestelt”, aldus de commercieel manager. Om dat waar te kunnen maken rijdt een opvallend wagenpark van 20 bussen vanuit Breda rond en nog eens 55 stuks vanuit de overige locaties in Noord-Brabant. Bestellen gebeurt bij Fource voor het overgrote deel online, met dank aan een ijzersterke website. Een stevige professionele binnendienst vangt de garagisten op, die liever telefonisch bestellen of specifieke technische vragen hebben. “De B2B website is cruciaal voor ons”, weet Antwan van Esch. “Maar het zijn toch echt onze medewerkers die het verschil maken. Die zijn betrokken, technisch onderlegd, betrouwbaar en loyaal.” Tevens heeft Fource in Breda een eigen Automotive Academy. Daar worden uiteenlopende trainingen verzorgd: “Alle trainingen waar een garagebedrijf in de praktijk behoefte aan heeft, hebben we in portefeuille. Maatwerk trainingen zijn altijd bespreekbaar.” Door corona worden de theoretische trainingen nu online gegeven. “Praktijktrainingen verzorgen we coronaproof in kleine groepjes.”

Eén organisatie
Bij Fource redeneert men volgens de ‘regeren is vooruitzien’- strategie. Er wordt telkens weer naar gestreefd om de concullega’s een stapje voor te zijn … en te blijven. Zo kent Fource met Moobi een compleet eigen concept voor het onderhoud van elektrische voertuigen: van laadpalen tot instructies, trainingen en meer. Er wordt hard aan gewerkt om door heel Europa heen één organisatie neer te zetten. “Dat is ook in het belang van onze professionele klant”, weet Van Esch. “Die kunnen we dan nog beter servicen. Wij zijn hun partner, voor nu en in de toekomst.”

Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...