Duidelijkheid door management- dashboards

“Ik ben ontwikkelaar van KPI-dashboards.” Was getekend: Marieke Dam, van Data-Dingen.

Zij maakt bedrijfsdata inzichtelijk voor haar opdrachtgevers. “Die krijgen door betere inzichten uiteindelijk betere resultaten.” De dashboards zijn uitermate gebruiksvriendelijk. “Ze nodigen uit om ermee aan de slag te gaan!”

Marieke Dam moet nog al eens wat dingen uitleggen. Dat de dashboards die zij ontwikkelt niets met auto’s te maken hebben. Of dat de data in haar bedrijfsnaam geen internetverkeer, netwerkkabels en aanverwante zaken met zich meebrengen. En dan werkt ze óók nog eens vanuit Heerle. “Dat omschrijf ik meestal als een klein plaatsje vlakbij Bergen op Zoom”, stelt de in Zeeland opgegroeide onderneemster. Zij begon in 2020 zelfstandig  maar vond het altijd al leuk om uit grote hoeveelheden data tóch de juiste inzichten te halen. “Dit doe je er niet even bij”, weet ze. “Het gaat om financiële en operationele gegevens, bezettingsgraden, planningen, telefoongesprekken, budgetten, in- en verkoopopdrachten, klanttevredenheid: cijfers waarmee je kunt onderbouwen waar het in een bedrijf goed of minder goed gaat.”

Meetbaar maken

Data-Dingen richt zich met name op MKB-bedrijven. Marieke gelooft in maatwerk. “Geen een bedrijf is hetzelfde. Je ziet wél voor een deel dezelfde zaken terugkomen. Ieder bedrijf wil immers zo goed mogelijk presteren. Dan is het van belang om dat meetbaar te maken.” Dat doet ze met haar Business-Intelligence dashboards. Ze denkt bovendien strategisch mee. “Meten is weten”, zo luidt haar credo. Data-Dingen heeft klanten veel te bieden. Marieke onderhoudt het klantcontact veel via Teams, maar komt ook graag ‘in de keuken kijken’. “Ik kan me goed inleven in wat er in een bedrijf gebeurt.” Ze levert pasklare dashboards aan, waarmee eigenaren of managers van de  klant vervolgens kunnen blijven werken. “Om het dashboard te gebruiken heb je geen technische kennis nodig.”

Marieke maakt het voor de eindgebruiker zo gemakkelijk mogelijk: “Door de juiste acties in te zetten kunnen die kosten besparen, efficiënter samenwerken maar ook processen beter inrichten.” Wat Data-Dingen doet is bijvoorbeeld ideaal voor de transport & logistiek, maar ook voor callcenters en klantenservice-afdelingen. “Data bij elkaar brengen hoeft zo geen mensenwerk meer te zijn. Daardoor blijft er meer tijd over om data te gaan analyseren.”

Data-Dingen
Olmenstraat 3
4726 BZ Heerle (NB)
06-47212552
marieke@data-dingen.nl
www.data-dingen.nl

Dit is een artikel uit Breda Business & Lifestyle #14. Lees het volledige magazine hier.

Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...