BAHM Uitzendbureau bestaat 10 jaar

“NEE, ONZE NAAM HOEVEN WE NIET MEER UIT TE LEGGEN.” ZE ZEGT HET MET EEN GEVOEL VAN TROTS, ANGELA POPPELAARS VAN BAHM UITZENDBUREAU. DAAR HEEFT ZE DE AFGELOPEN 10 JAAR OOK HARD AAN GEWERKT. IN DIE PERIODE IS BAHM UITGEGROEID TOT EEN NO-NONSENSE UITZENDBUREAU VOOR EEN BREED PALET AAN OPDRACHTGEVERS EN WERKNEMERS. BIJ HET 10-JARIG BESTAAN KIJKT BAHM UITZENDBUREAU DAN OOK MET EEN GOED GEVOEL TERUG, MAAR VOORAL VOORUIT.

BAHM. Het klinkt misschien als een kreet uit een stripverhaal, maar het zijn de eerste letters van Bemiddeling, Administratie, Handel en Montage. Waar Angela Poppelaars het gezicht is van BAHM Uitzendbureau, is haar echtgenoot René de man achter BAHM Montage. Allebei de bedrijven zetelen aan de Schapendreef, op het Bredase industrieterrein. “Daar zitten we prima” weet Angela. In 2013 werd vanaf de keukentafel begonnen, middenin de crisis. Door het vertrouwen van klanten en uitzendkrachten te krijgen ging BAHM groeien, werd het bedrijf volledig gecertificeerd (NEN 4400, SNA en VCU) en werd aangesloten bij de NBBU.

BAHM Uitzendbureau is actief op een breed vlak, waar het accent toch vooral op de installatiebranche, elektrotechniek en montage ligt. Maar ook voor werk in de administratie, schoonmaak en transport, om maar wat disciplines te noemen, kan men er terecht. Het motto van BAHM Uitzendbureau luidt niet voor niets: ‘We make flexibility work’.

Doordat BAHM Uitzendbureau en BAHM Montage op hetzelfde adres zitten, is het mogelijk om de kwaliteiten van uitzendkrachten die solliciteren op het gebied van installatie en elektrotechniek te testen in de werkplaats.

INSTALLATIE EN ELEKTROTECHNIEK

In 10 jaar tijd is het accent bij BAHM uitzendbureau wel verschoven. Angela: “Toen we begonnen was onze core business meer de industrie. In 2019 hebben we ervoor gekozen om meer de richting van installatie, elektrotechniek en montage op te gaan. Dat is ontzettend goed uitgepakt.” Angela en haar team krijgen volop aanvragen voor arbeidskrachten. Dit komt vooral omdat BAHM staat voor transparant en duidelijk communiceren, met persoonlijke aandacht voor de klanten. Door onder andere samen te werken met andere uitzendbureaus én zzp’ers slagen ze er veelal in om ook die gespecialiseerde vakmensen te vinden, waar zoveel vraag naar is. En dat in een markt, waarin de vraag groter is dan het aanbod. “De wet- en regelgeving maken het bovendien bij vlagen lastig om flexibel te kunnen werken.” Angela ziet dat de huidige arbeidsmarkt een lastige is, maar ziet tevens dat er volop mensen voor een uitzendbureau willen werken. “Die kiezen voor de variatie, de flexibiliteit. Onze mensen werken overal. Onze klanten en hun projecten zitten door heel Nederland verspreid.”

EIGEN REGIO

Na 10 jaar durft BAHM Uitzendbureau wel te stellen dat het Breda volledig kent. Andersom is nog niet helemaal het geval. Daarom wil Angela zich de komende tijd dan ook méér gaan manifesteren in de eigen regio. Zo is BAHM Vriend van Breda, lid van bedrijvenvereniging De Mark en lid van NAC Zakelijk, met een box. NAC en BAHM hebben al sinds 2016 een mooie en bijzondere samenwerking. Daar werden al stoelen gemonteerd en reclameborden opgehangen door de flexibele krachten van BAHM.

De combinatie tussen BAHM Uitzendbureau en BAHM Montage is een schot in de roos. Het uitzendbureau levert vakmensen aan diverse opdrachtgevers en BAHM Montage neemt grote en kleine projecten volledig aan. “Zo versterken onze bedrijven elkaar en weten opdrachtgevers ons steeds vaker te vinden.” BAHM is zowel in kleinere als grote projecten actief en zet altijd in op een langdurige samenwerking. “Wij leveren altijd, waar het ook is” klinkt Angela stellig. “Dat is onze kracht. We regelen álles voor onze opdrachtgevers, ontzorgen die volledig.” De komende tijd wordt het jubileum met alle doelgroepen gevierd. En daarna wordt er gewoon weer hard doorgewerkt.

“Onze dank is groot dat we nu al 10 jaar directeur/eigenaar mogen zijn van dit prachtige bedrijf. Wij willen dan ook heel erg graag onze klanten, uitzendkrachten en uiteraard ons eigen team en onze leveranciers bedanken. Zonder jullie was ons dit niet gelukt. Op naar de volgende 10 jaar!”

Lees hier meer inspirerende bedrijfsupdates uit het Breda Business & Lifestyle magazine.

Ook interessant

Jaco Balemans: ‘Mijn werk is mijn hobby’

Er zijn ondernemers die niet uit de media weg te slaan zijn. En er zijn ondernemers die liever op de achtergrond blijven. Tot die...

Hap&Tap Magazine: Printmedia in een veranderend Landschap

De Bredase broers Michel en Marc Neuféglise runnen samen al 18 jaar het blad Hap&Tap Magazine. Hierin zetten ze horecabedrijven en leveranciers uit Brabant,...

Technische Unie toont zijn groene gezicht

Duurzaamheid. Daar moet je niet te veel over nadenken: dat moet je gewoon dóén. Technische Unie maakt dat graag een stukje gemakkelijker. Als onderdeel...

Koper staat centraal bij goede ICT-inkoop

Je moet maar durven. Een traditioneel proces zodanig transformeren, dat daardoor een hele nieuwe discipline ontstaat. Chris van Rooij en Paul van Oers deden...