Duidelijkheid door management- dashboards

“Ik ben ontwikkelaar van KPI-dashboards.” Was getekend: Marieke Dam, van Data-Dingen.

Zij maakt bedrijfsdata inzichtelijk voor haar opdrachtgevers. “Die krijgen door betere inzichten uiteindelijk betere resultaten.” De dashboards zijn uitermate gebruiksvriendelijk. “Ze nodigen uit om ermee aan de slag te gaan!”

Marieke Dam moet nog al eens wat dingen uitleggen. Dat de dashboards die zij ontwikkelt niets met auto’s te maken hebben. Of dat de data in haar bedrijfsnaam geen internetverkeer, netwerkkabels en aanverwante zaken met zich meebrengen. En dan werkt ze óók nog eens vanuit Heerle. “Dat omschrijf ik meestal als een klein plaatsje vlakbij Bergen op Zoom”, stelt de in Zeeland opgegroeide onderneemster. Zij begon in 2020 zelfstandig  maar vond het altijd al leuk om uit grote hoeveelheden data tóch de juiste inzichten te halen. “Dit doe je er niet even bij”, weet ze. “Het gaat om financiële en operationele gegevens, bezettingsgraden, planningen, telefoongesprekken, budgetten, in- en verkoopopdrachten, klanttevredenheid: cijfers waarmee je kunt onderbouwen waar het in een bedrijf goed of minder goed gaat.”

Meetbaar maken

Data-Dingen richt zich met name op MKB-bedrijven. Marieke gelooft in maatwerk. “Geen een bedrijf is hetzelfde. Je ziet wél voor een deel dezelfde zaken terugkomen. Ieder bedrijf wil immers zo goed mogelijk presteren. Dan is het van belang om dat meetbaar te maken.” Dat doet ze met haar Business-Intelligence dashboards. Ze denkt bovendien strategisch mee. “Meten is weten”, zo luidt haar credo. Data-Dingen heeft klanten veel te bieden. Marieke onderhoudt het klantcontact veel via Teams, maar komt ook graag ‘in de keuken kijken’. “Ik kan me goed inleven in wat er in een bedrijf gebeurt.” Ze levert pasklare dashboards aan, waarmee eigenaren of managers van de  klant vervolgens kunnen blijven werken. “Om het dashboard te gebruiken heb je geen technische kennis nodig.”

Marieke maakt het voor de eindgebruiker zo gemakkelijk mogelijk: “Door de juiste acties in te zetten kunnen die kosten besparen, efficiënter samenwerken maar ook processen beter inrichten.” Wat Data-Dingen doet is bijvoorbeeld ideaal voor de transport & logistiek, maar ook voor callcenters en klantenservice-afdelingen. “Data bij elkaar brengen hoeft zo geen mensenwerk meer te zijn. Daardoor blijft er meer tijd over om data te gaan analyseren.”

Data-Dingen
Olmenstraat 3
4726 BZ Heerle (NB)
06-47212552
marieke@data-dingen.nl
www.data-dingen.nl

Dit is een artikel uit Breda Business & Lifestyle #14. Lees het volledige magazine hier.

Ook interessant

Duurzaam ondernemen duur? Niet met de juiste subsidies

Duurzaam ondernemen. Voor de een betekent dat milieuvriendelijke keuzes maken, sociale verantwoordelijkheid nemen, minder energie gebruiken. Misschien denk je direct aan zonnepanelen, warmtepompen en...

Een inspiratiehuys voor badkamers

Inspiratiehuys. Zo noemt Het Badhuys zich op de voorkant van een fraai eigen magazine, dat prominent de showroom siert. Die term slaat de spijker...

Basiq Cleaning: dé specialist in reiniging

Schoonmaken is een vak apart, en dat bewijst Roy Heessels met zijn bedrijf Basiq Cleaning. Na jarenlange ervaring in Breda is het bedrijf  weer...

Marketingtrends 2025: Authentiek zijn en AI inzetten

De kerstboom wordt al opgetuigd op kantoor en jullie marketingstrategie is nog niet klaar voor 2025? Dan wordt het toch echt tijd om eens...