Ze werkt inmiddels ruim 12,5 jaar als zelfstandig financieel adviseur. In die hoedanigheid weet Ella Snoek van Bellance als geen ander hoe belangrijk de relatie tussen haar en haar klanten is. Met een van haar klanten heeft Ella een wel hele bijzondere vertrouwensband: haar broer Hans, met wie zij samenwerkt in Slagerij Snoek in Tholen.

“Doordatje elkaar zo goed kent is het vertrouwen groot”

“Ja, het is mijn broer, maar hij is toch echt een klant van mij.” Ella zegt het lachend, wanneer ze het over Hans Snoek heeft. Met hem startte ze in 2002 Slagerij Snoek op, aanvankelijk in Lepelstraat maar inmiddels in het Zeeuwse Tholen. “Hans is de ondernemer, hij doet alles. Ik ben betrokken en doe mijn best om bedrijfsmatig naar het bedrijf te kijken en daarover ook te communiceren.” Slagerij Snoek is een ambachtelijke slagerij, die vlees en vleeswaren aan vooral horecaklanten levert. Hans Snoek mag dan weliswaar zelf ook een achtergrond in de financiële administratie hebben: hij ziet zichzelf meer als een doener. Toen hij besloot voor zichzelf te beginnen was dat best even spannend. “Ik ben dan wel ondernemer, maar wél voorzichtig.

We zijn begonnen met een gehuurd pandje, waar toen al zaken als een koelcel, diepvries en wat machines in stonden. We hadden alleen een bus nodig én eigen inbreng.” Over eigen inbreng gesproken: Hans heeft inmiddels ook versterking gekregen van zijn zoon.

Vertrouwen
Broer en zus weten wat ze aan elkaar hebben. “Ik kan op haar terugvallen als het nodig is”, stelt Hans. “Je moet blijven praten met elkaar”, vult Ella aan. “En dat is makkelijker in een bedrijf wat goed loopt.” Ze ziet dat de slagerij klein en flexibel is en snel op ontwikkelingen bij klanten kan reageren. Het betaalgedrag valt, ook in coronatijd, erg mee. “De openstaande posten zijn eigenlijk kleiner dan voorheen”, concludeert slager Hans tevreden. Ella weet dat hun klanten de kwaliteitsproducten van Slagerij Snoek natuurlijk ook nodig hebben. Ze zijn beiden tevreden met de stabiele situatie van het bedrijf. Het huidige pand is aangekocht, het systeem is goed ingericht en financieel staat alles ook solide. “Doordat je elkaar zo goed kent is het vertrouwen groot. Dat is het belangrijkste, maar dat geldt voor elke klant.”