Wat doe je als ondernemer, wanneer je merkt dat je er niet aan toekomt om de dingen te doen, die je wilt doen? Omdat er in je bedrijfsvoering nog zovéél dingen zijn, die je óók moet doen. Dingen waar je eigenlijk je kostbare tijd niet aan wilt besteden. Het antwoord is simpel. Je roept de hulp in van De Facilitair Managers. Met een klein maar sterk team van betrokken vakmensen ontzorgen zij hun opdrachtgevers en tonen ze overal hun toegevoegde waarde.
Facilitair Manager. Het is een functie die bij veel grote bedrijven ook wel bekend staat als ‘de spin in het web’. Een Facilitair Manager moet zich immers met zovéél zaken bezighouden: van catering tot beveiliging, van kantoorinrichting tot schoonmaak en van huisvesting tot inkoop. Eelke de Brouwer hoefde er dan ook niet lang over na te denken hoe hij zijn bedrijf ging noemen, toen hij 12 jaar geleden De Facilitair Managers opstartte met zijn toenmalige compagnon. Vijf jaar later kreeg hij versterking van zijn broer Joël. De beide ondernemende heren merkten al snel waar hun kracht lag én ligt. “In de persoonlijke aanpak”, stelt Joël kort maar krachtig vast. “En dan bedoel ik zowel intern als bij klanten.” Met die persoonlijke aanpak garanderen De Facilitair Managers dus maatwerk. “Wij werken niet volgens een one size fits all model maar mensgericht.”
Sterke relatie met BUas
Door de afgelopen jaren heen hebben de gebroeders de Brouwer een mooi team om zich heen verzameld, waardoor De Facilitair Managers inmiddels met z’n tienen zijn. De basis is grotendeels Bredaas, waarbij zeker ook de sterke relatie met de Breda University of Applied Sciences (BUas) een rol speelt. Daar wordt de opleiding International Facility Management aangeboden en dat blijkt een aangename springplank naar De Facilitair Managers. Die geven bovendien graag BUas-stagiaires een kans. Fay Donkersloot en Nikie van Gils volgden allebei de opleiding en maken nu deel uit van het team. “Ik wist niet wat ik van Facility Management vond”, vertelt Fay. Die voelt zich nu als een vis in het water als projectcoördinator. “Facilitair is zó breed, kent zoveel smaken. Ik ben aan het uitzoeken welke smaken me aanspreken.”
Gemeente Breda
Haar collega Nikie deed ervaring op in de projectinrichting en aan leverancierszijde en werkt nu van project naar project. Zo is ze momenteel actief bij de Gemeente Breda. Daar geeft ze leiding aan beheerders van verschillende sportaccommodaties, maar schuift ze ook met de directie mee aan tafel. De projecten van De Facilitair Managers worden meestal voor 6 tot 12 maanden aangegaan. Eelke ziet met gepaste trots dat zijn teamleden zich overal laten gelden: “Er is ook zoveel om op te letten. Je moet je afvragen wat er voor dienstverlening past bij wat je wilt doen. Wij vragen altijd waar we opdrachtgevers bij kunnen helpen, proberen referenties te zoeken. Wat moet er beter? Waar hebben ze last van? We werken met partners, met leveranciers.” Dat doen ze ondertussen in Zuidwest-Brabant en Zuid-Holland. Een ruimte in het Blushuis, de voormalige brandweerkazerne in Breda, vormt daarvoor de ideale uitvalsbasis.
De Facilitair Managers zijn actief voor een uiterst divers palet aan bedrijven en regelen daar wat er geregeld moet worden. Joël: “Een bouwbedrijf is goed in bouwen. Het inrichten van dat bedrijf met de facilitaire diensten en services doen wij wel.” Dat levert telkens weer nieuwe klanten op. De teamleden delen hun opgedane ervaringen, zien en spreken elkaar regelmatig op kantoor en houden elkaar zo ook scherp. “Als wij ons werk goed doen, kunnen ondernemers zich blijven focussen op hun core business. En zo hoort het ook!”
—
De Facilitair Managers
Reduitlaan 33
4814 DC Breda
info@defacilitairmanagers.nl
www.defacilitairmanagers.nl
—
Dit is een artikel uit Breda Business & Lifestyle #13. Lees het volledige magazine hier.